افزونه جلالی را نصب کنید.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس:

تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید اندیشیده شود

  • کد خبر : 7626
  • 15 شهریور 1401 - 11:47
تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید اندیشیده شود
نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: تمهیدات لازم به ویژه در حوزه حمل و نقل و ترافیک برای آغاز سال جدید تحصیلی اندیشیده شود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، حسن سالاری در پنجاهمین جلسه شورا، در نطق پیش از دستور خود،ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه ماه صفر، عرض خداقوت به همه خادمان صدیق نظام و تلاش های بی ریای همه عزیزان در خدمت به مردم گرانقدر ایران اسلامی، و همچنین ضمن تبریک به استاندار درخصوص کسب عنوان استاندار برتر در میان استاندارهای کشور، اظهار کرد: جناب استاندار مردمی، ما همچنان در کشور از لحاظ اشتغال، بیکاری، فقر و محرومیت رتبه اول را داریم و از لحاظ بازآفرینی بافت فرسوده شهری در سطح مناطق و محلات مختلف استان نیازمند حمایت، تخصیص اعتبارات ملی و استانی بیشتری هستیم چرا که مجموعه شهرداری نیازمند همراهی و همکاری سایر دستگاه ها است.

سالاری ادامه داد: با همین همت و ‌درایتی که استاندار محترم دارند در این موارد نیز اقدامات بهینه و شایسته ای صورت پذیرد،همچنین درخصوص اشتغال جوانان و مسائل محرومیت زدایی اقدامات موثری انجام گیرد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به نشست با استاندار افزود: در آن جلسه عرض کردم راه نجات بافت فرسوده و محلات قدیمی بازگشایی معبر و احداث خیابان های مختلف در سطح محلات ‌‌و مناطق محروم است.

وی ابرازامیدواری کرد با حمایت استاندار محترم و تخصیص اعتبارات استانی و دولتی در بازآفرینی بافت فرسوده شهری کارهای بزرگ و موثرتری انجام شود.

سالاری با اشاره به سخنی از شهید مطهری، اضافه کرد: توجه به آموزش و پرورش موجب رشد فردی و اجتماعی و همچنین تحول آفرینی در شهرهامی شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهارداشت: نهاد آموزش و پرورش می‌تواند با ارتباطات گسترده خود با مدیریت شهری بسیاری از مشکلات و معضلات خود را بصورت تعاملی حل ‌و فصل نماید.

سالاری ادامه داد: شهرداری می تواند در مباحث آموزش حقوق شهروندی، مرمت آسفالت مورد نیاز مدارس ، کمک به زیرسازی جهت احداث زمین چمن مصنوعی به این نهاد کمک کند.زیباسازی و توسعه فضای سبز مدارس تا قبل از شروع سال تحصیلی می تواند از دیگر اقدامات شهرداری باشد.

وی با بیان اینکه بازگشایی مناسب مدارس نیاز به همکاری جدی همه دستگاه ها و ارگان ها به خصوص شهرداری دارد،افزود: سازمان فضای سبز، حمل و ‌نقل و… در خصوص بازگشایی مدارس همکاری داشته باشند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: بعضی از دانش اموزان وضعیت معیشتی مناسبی ندارند هرساله آموزش و پرورش ردیف بودجه ای برای این موضوع درنظر گرفته، مدیریت شهری نیز در این خصوص نگاه ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: سالن ها و فضاهای ورزشی که در اختیار آموزش و پرورش و مدارس است در صورت امکان در اختیار محلات قدیمی و بافت فرسوده قرار داده شود که مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: در محلات مختلف به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته باهمکاری سازمان فرهنگی ورزشی برنامه های مختلف آموزشی ویژه اولیا و خانواده ها با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های اجتماعی برگزارشود.

سالاری با بیان اینکه، درصد بسیار زیادی در کشور دچار مشکل فقر یادگیری اند، عنوان کرد: باتوجه به شرایط اسف بار بیماری کرونا و فراگیر شدن این بیماری، این فقر یادگیری به حداکثر رسیده و افت آموزشی و یادگیری و بازدارندگی به حداکثر رسانده به طوری که نظام تعلیم و تربیت را تحت الشعاع قرار داده و باعث ترک تحصیل دانش آموزان شده که این یک معضل است.

وی تصریح کرد: شیوع کرونا مشکلاتی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است به طوری که نگران بسیاری از مسائل همچون وضعیت کیفی تحصیل دانش آموزان، ترک تحصیل و سایر موارد مرتبط با آنها هستیم.

سالاری در پایان خاطرنشان کرد: همه ما با نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش سروکار داریم امیدواریم با کمک به شهرمان، شاهد آینده ای آبادتر و‌پویاتر برای جامعه ایران اسلامی باشیم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7626

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها