افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان :

طرح های مرتعداری تلفیقی موجب امنیت غذایی و توسعه پایدار در مراتع است

  • کد خبر : 7986
  • 26 مهر 1401 - 11:14
طرح های مرتعداری تلفیقی موجب امنیت غذایی و توسعه پایدار در مراتع است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: اجرای طرح های مرتعداری تلفیقی در استان موجب رونق اقتصادی و معیشت بهره برداران و کاهش بار اضافی از مراتع است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر؛ سید محمد نور موسوی با حضور درجمع مرتعداران منطقه نیاب کوشااحمدی و گفت: طرح های مرتعداری شامل عملیات احیایی وشناسایی ظرفیت های موجود در مراتع و تبدیل آن به واحد اقتصادی است که این مهم جزو وظایف ماست.

وی افزود: هرمزگان، استان سیل خیزی است و بارندگی های زیادی در فصول مختلف سال داریم که در منطقه تیاب چندین سازه آبخیزداری طی سالیان گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث شده و هدف اصلی آن، استفاده بهره برداران است که موجب کشت و زراعت در منطقه می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به اجرای طرح های مرتعداری تلفیقی گفت: هدف ما کارکردن در بالادست قنوات و چشمه هاست که درآمد مرتعداران را افزایش داده و موجب اشتغال پایدار و امنیت غذایی می شود.

موسوی گفت: اجرای عملیات بذرکاری، سازه های آبخیزداری ، توسعه گیاهان دارویی در پایین دست اراضی و …. افزایش پوشش گیاهی در مرتع ، موجب جلوگیری از سیل و نفوذ پذیری آب می شود.

وی گفت: قرارگاه سازندگی سپاه همکاری بسیار خوبی در اجرای طرح های مرتعداری تلفیقی در استان و خصوصا شهرستان حاجی اباد که به صورت پایلوت است می باشد.

موسوی در پایان گفت: وظیفه مهم منابع طبیعی، حفاظت، احیا، توسعه وبهره برداری بهینه است که حفظ وحراست از منابع ،با کمک جوامع محلی، عشایر، بهره برداران ، مرتعداران و نیروهای بسیج و بهره برداری هم با حضور بهره برداران انجام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7986

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها