افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرکل امور مراتع کشور:

طرح های مرتع داری تلفیقی به صورت پایلوت در منطقه کوشااحمدی برگزار می شود

  • کد خبر : 7989
  • 26 مهر 1401 - 11:18
طرح های مرتع داری تلفیقی به صورت پایلوت در منطقه کوشااحمدی برگزار می شود
مدیرکل امور مراتع کشور مهندس بهزاد با حضور درجمع بهره برداران و مرتعداران، کوشااحمدی شهرستان حاجی آباد گفت: طرح های تلفیقی مرتعداری به صورت پایلوت جهت بهره برداران و مرتعداران در قالب کشت وتوسعه گیاهان دارویی انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر؛ ترحم بهزاد مدیرکل امورمراتع کشورتاکید کرد: هدف ازاین بازدید ظرفیت شناسی و کمک به تهیه و اجرای طرح های مرتعداری تلفیقی در سطح استان با مشارکت صندوق توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان در قالب شرکت تعاونی فراگیر سخت کوشان آبخیزداری کوشاه و شرکت تعاونی گل میخک می باشد.

وی افزود: کارگاه آموزشی دوروزه و بازدید از طرح های مرتعداری تلفیقی درمنطقه کوشااحمدی تیاب که بهره برداران نظرات خودرا ارایه کرده و برنامه هایی در راستای تغییر نگرش مرتعداران به ظرفیت های مرتع و شناسایی ظرفیت های جدید برگزار شد.

مهندس بهزاد گفت: طی این بازدید یکروزه نشستی با شرکت تعاونی های فراگیر سخت کوشان آبخیزداری کوشاه و شرکت تعاونی گل میخک و تشکل های مردمی تیاب داشتیم که نقطه نظرات مردمی را جمع بندی کرده و طی این دوره تغییر وتحولاتی در اجرای طرح های مرتعداری درراستای تغییر پوشش گیاهی و تغییراتی که در اجرای طرح ها انجام شده به صورت پایلوت در این منطقه انجام شده است .

مدیرکل امورمراتع کشوردر خصوص اجرای طرح های پایلوت در منطقه تیاب گفت: دو مورد ازاین طرح های پایلوت، شامل کلنگ زنی استخرچند منظوره جهت آبیاری وطرح پرورش ماهی که شامل ۱۵۰هکتار طرح زراعت چوب و ۱۸ هکتارطرح کشت گیاهان دارویی درراستای تولید و زراعت چوب، پرورش ماکیان، طرح زنبورداری ، علوفه کاری و توسعه گیاهان دارویی پرواربندی و کشت گیاهان دارویی و آرایشی می باشد .

بهزاد در پایان ضمن تشکر از استقبال مرتعداران و بهره برداران منطقه از اجرای طرح های پایلوت در مراتع خواستار اجرای طرح های تلفیقی مرتعداری با هدف کاهش بار اضافی از مراتع و جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت پوشش گیاهی و درآمدزایی وبهبود معیشت جوامع محلی شد.

گفتنی است در پایان این بازدید یکروزه کشت نهال رزماری و کنار در مراتع منطقه با حضور مدیرکل مراتع کشور و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان و جوامع محلی انجام و از محل کشت و زراعت چوب و سازه های ابخیزداری و نهالستان پیوندی نارنگی بازدید شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=7989

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها