افزونه جلالی را نصب کنید.
همزمان با سراسر کشور انجام شد؛

بهره برداری از یازده باب مدرسه برکت در هرمزگان

  • کد خبر : 8023
  • 27 مهر 1401 - 2:10
بهره برداری از یازده باب مدرسه برکت در هرمزگان
آیین بهره برداری از یازده مدرسه برکت در استان در قالب 29 کلاس درس با زیربنای 3 هزار و 357 مترمربع در سالن استانداری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، طی آیینی به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور جمعی از مسوولان،

تعداد یازده مدرسه برکت در استان در قالب ۲۹ کلاس درس بازیربنای ۳ هزار و ۳۵۷ مترمربع به بهره برداری رسید.

مدرس در این آیین اظهار کرد: این مدارس با اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان و با مشارکت بنیاد برکت و اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان احداث شده است.

وی با بیان اینکه ارتقا شاخص های توسعه انسانی خصوصا در حوزه های مناطق محروم بسیار چشمگیر می باشد،افزود: افتتاح ۱۱ مدرسه در قالب ۲۹ کلاس در مناطق کمتر توسعه یافته روستایی استان هرمزگان برگ زرینی از افتخارات بنیاد برکت می باشد.

این مسوول اظهار امیدواری کرد: انشاالله با استمرارهمکاری بنیاد برکت و اداره کل نوسازی مدارس شاهد افتخارات چشمگیر دراستان باشیم.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیزدر این مراسم گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در ۳ حوزه توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و امدادی و زیربنایی فعالیت می‌کند.

وی افزود: ۷۵درصد از فعالیت های ستاد به فعالیت‌های توانمندسازی اقتصادی اختصاص می‌یابد و ۲۵درصد باقی مانده صرف فعالیت‌های امدادی و زیربنایی می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه ۱۸۲هزار طرح اقتصادی را اجرا کرده‌ایم که از این عدد ۱۷۱هزار طرح در بنیاد برکت رخ داده است و مجموعا ۱۵۹هزار میلیارد را در حوزه‌های اقتصادی سامان داده‌ایم که نتیجه آن یک میلیون و ۹۸ هزار فرصت شغلی بود.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی نیز با تشکر از خدمات ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی در مواقع سیل و زلزله و درمان بیماران لاعلاج خدمات بسیاری ارائه می‌دهد و خداوند به ستاد اجرایی منت نهاده در خدمت‌رسانی به مردم ثابت قدم باشد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: یکی از برکات ستاد اجرایی به قله رساندن سلامت کشور با واکسیناسیون بود که بازگشایی حضوری مدارس مرهون این تلاش ستاد اجرایی فرمان امام است.

وی با اشاره به کمبود مدرسه به دلیل فرسودگی و مسائل مهاجرتی و فرهنگی تصریح کرد: آموزش و پرورش جز با کمک مجموعه‌هایی چون ستاد اجرایی فرمان امام نمی‌تواند اداره شود و از ۲۷۰۰ مدرسه‌ای که تعهد شده ۱۷۰۰ مدرسه محقق شده است و تشکر می‌کنیم.

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت در سال جاری ساخت ۲۰۰ مدرسه جدید با ۱۰۰۰ کلاس درس را با اولویت جایگزینی با مدارس کانکسی در دستور کار دارد و ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این منظور تخصیص داده است.

ترکمانه بیان داشت: در حال حاضر ۳ هزار و ۷۵۰ روستا در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد برکت قرار دارند و ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در مدارس برکت مشغول به تحصیل هستند.

گفتنی است؛ امروز به صورت همزمان در سراسر کشور تعداد ۱۵۰ مدرسه برکت به بهره برداری رسید.این گزارش می افزاید: بنیاد برکت در استان هرمزگان در حال حاضر ۲۳ پروژه مدرسه سازی در دست اجرا دارد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8023

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها