افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

موانع ثبت شناورهای تفریحی کلوپ های دریایی در جزیره کیش برطرف می شود

  • کد خبر : 8101
  • 02 آبان 1401 - 16:08
موانع ثبت شناورهای تفریحی کلوپ های دریایی  در جزیره کیش برطرف می شود
در نشست مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با شرکت های کشتیرانی و مالکان شناوری مسافری، تفریحی و گردشگری، فرصت های بهبود شرایط ترددهای دریایی و ایجاد مسیرهای جدید دریایی در بنادر غرب استان با محوریت جزیره کیش مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ، ” حسین عباس نژاد” در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و نهمین نمایشگاه«کیش اینوکس ۲۰۲۲» با نمایندگان شرکت های کشتیرانی و مالکان شناوری مسافری، تفریحی و گردشگری دیدار و گفت وگو کرد.

در این نشست که در محل اداره بنادر ودریانوردی کیش برگزار شد، فرصت های بهبود شرایط ترددهای دریایی و ایجاد مسیرهای جدید دریایی در بنادر غرب استان با محوریت جزیره کیش از جمله مسیر دریایی کیش به دبی،کیش به قطر ، کیش به هندورابی و بندرعباس به کیش را بررسی کرد.

همچنین در این دیدار دو ساعته شرایط توسعه و بهسازی شناورهای مسافری و ارتقاء گردشگری دریایی از طریق اعطای تسهیلات از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی مورد بحث قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز از رفع موانع ثبت شناورهای تفریحی کلوپ های دریایی که فاقد شماره ثبت سازمان بنادر و دریانوردی در جزیره کیش است، خبر داد و افزود: با استقرار تیم بازرسی و صدور گواهینامه ثبت در جزیره کیش فرایند این شناورها تا نیمه اول آبان ماه به اتمام برسد.

عباس نژاد همچنین از الحاق جزایر جدید در فعالیت‌های گردشگری با رویکرد توسعه حضور مردم در حوزه‌های گردشگری خبرداد و گفت: طبق مصوباتی که فروردین ماه امسال با حضور معاون اول رییس صورت گرفت، قرار است از ۱۴ جزیره در استان هرمزگان، ۱۰ جزیره در فرآیند گردشگری فعالیت داشته باشند که پیش از این پنج جزیره داشتند.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری دریایی افزوده شدن این پنج جزیره در این طرح گردشگری، فرصت های سرمایه گذاری و مشارکت بیشتر شرکت های کشتیرانی و همچنین مشارکت گروه های مختلف مردمی با طرح های بنادر و دریانوردی در توسعه اشتغال نیز فراهم می شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8101

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها