افزونه جلالی را نصب کنید.

آغاز هفته پدافند غیرعامل در بندر شهید رجایی

  • کد خبر : 8159
  • 05 آبان 1401 - 22:00
آغاز هفته پدافند غیرعامل در بندر شهید رجایی
ویژه‌برنامه‌های هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران با عطرافشانی و تجدید میثاق با شهدای گمنام با حضور "محمود صابری"معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، هفته نکوداشت پدافند غیرعامل با شعار «پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکرد‌ها/ برای مردم» در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با حضور کارکنان اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست و جمعی از فعالان حوزه پدافند غیر عامل آغاز شد.

رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این آیین به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل پرداخت و بیان کرد: در این هفته برنامه‌های مختلفی از جمله رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل شیمیایی، قطع برق و تخلیه اضطراری با ترسیم سناریوی انفجار مخازن، امداد و نجات، قطع برق و مقابله با اقدامات خرابکارانه در سایت یکی از شرکت‌های مستقر در مجتمع بندری شهید رجایی برگزار می‌شود.

“هوشنگ محمدرضایی”،رونمایی از تجهیزات پدافند غیرعامل شرکت‌های فعال در مجتمع بندری و بروزرسانی طرح واکنش در شرایط اضطراری مجتمع بندری، برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل برای عموم کارکنان، مسابقه نقاشی و مقاله‌نویسی با عنوان پدافند غیرعامل ویژه کارکنان و خانواده‌ها را از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته عنوان کرد.

وی از مهم‌ترین اقدات نظام عملیاتی پدافند زیستی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تابستان امسال به اجرای دقیق مقررات و آیین‌نامه‌های ملی و بین‌المللی در حوزه‌های امنیت و محیط زیست، ایجاد مرکز استانی مقابله با آلودگی نفتی در بندرشهید رجایی و نصب تجهیزات محافظتی مانند بوم مهار لکه‌های نفتی در محل مکنده‌های آبشیرین‌کن و نیروگاه‌های مستقر در مناطق ساحلی اشاره کرد.

محمدرضایی خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته نکوداشت پدافند غیرعامل از امروز چهارشنبه چهارم آبان با عطرافشانی و تجدید میثاق با شهدای گمنام در بندر شهید رجایی آغاز و تا ۱۱ آبان‌ماه با شعار «برای مردم؛ پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکردها» ادامه دارد.

گفتنی است؛ هشتم آبان ماه، سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل است. این روز در تقویم رسمی کشور نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است.

هدف اصلی پدافند غیرعامل کاهش آسیب پذیری و مخاطرات در مواقع بروز بحران می‌باشد که شامل اقدامات غیر مسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8159

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها