افزونه جلالی را نصب کنید.

تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر لزوم استفاده از فناوری در فرآیندهای مرتبط با کارشناسی

  • کد خبر : 8184
  • 06 آبان 1401 - 12:54
تأکید رئیس کل دادگستری هرمزگان بر لزوم استفاده از فناوری در فرآیندهای مرتبط با کارشناسی
رئیس کل دادگستری هرمزگان بر لزوم استفاده از فناوری در کلیه فرآیندهای مرتبط با کارشناسی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در دیدار اعضای هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، لزوم استفاده از فناوری و نرم افزارها را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید کارشناسی به گونه ای باشد که از لحظه انتخاب کارشناس تا ارجاع امور در کانون و سایر موارد به صورت سیستمی و برنامه‌های نرم افزاری صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه کارشناسان رسمی تصریح کرد: کارشناس رسمی دادگستری یک منصب بسیار حساس است و یک کارشناس به عنوان فردی صاحب نظر و متخصص می تواند با نظرات مستدل، دقیق و کاربردی مقام قضایی را در شناسایی و صدور آرای عادلانه یاری نماید.

قهرمانی با اشاره به اهمیت استفاده از کارشناسان متخصص و متبحر در پرونده ها، موضوع فناوری را در اتقان نظریات کارشناسی بسیار مؤثر ارزیابی کرد و افزود: یکی از مسائل مهم مطرح شده در سند تحول قضایی جلوگیری از اطاله دادرسی است که بر این اساس؛ تسریع در ارائه نظرات کارشناسی و دقت در این مورد ، موجب احقاق حقوق مردم می شود.

وی همچنین بر لزوم خواستن متقاضی و طرفین پرونده در حین کارشناسی نیز تأکید کرد و گفت: موفقیت در صدور نظرات دقیق و مؤثق تنها با رعایت اصل بی طرفی، شنیدن سخنان طرفین، حضور به موقع در محل و بررسی دقیق و تطبیق اصولی تمامی دلایل و مستندات موجود محقق می گردد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت در معرض دید عموم قراردادن تعداد کارشناسان دوره ای همراه با نام و تخصص شان از طریق سامانه و سایت اختصاصی، یادآور شد: لازم است هیئت مدیره کانون کارشناسان دادگستری استان با برنامه ریزی دقیق در این خصوص اقدام نماید.

مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: رعایت عدالت در ارجاع پرونده ها به کارشناسان و تقسیم بین تمامی آنها بسیار حائز اهمیت است و باید برای اصلاح نحوه ارجاع راهکار درستی طراحی شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با بیان ضرورت مراجعه کلیه کارشناسان اعم از اعضای هیئت ۳نفره و ۹ نفره به محل کارشناسی، اذعان داشت: باید به صورت جدی از حضور تنها یک نفر و صرف تأیید بقیه اعضا خودداری شود.

وی تأکید کرد: استفاده از برنامه و نرم افزارهای سیستمی می تواند در ارزیابی عملکرد کارشناسان و درجه بندی سطح اتقان نظریات آنها و میزان قبول نظرات کارشناسان در هیأت های بالاتر بسیار مؤثر و مفید باشد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان بر لزوم همکاری و تعامل دستگاه قضایی استان و کانون کارشناسان برای احصاء مشکلات مردم و دستگاه‌های حقوقی و قوانین و مقررات و ارائه راه حل‌های کوتاه مدت برای حل آسیب‌های موجود تأکید کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه برخی اعضای هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود برای بهبود عملکرد کارشناسان پرداختند.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8184

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها