افزونه جلالی را نصب کنید.

موقعیت ترانزیتی ایران ضرورت توسعه سریع‌تر این بندر را دو چندان می‌کند

  • کد خبر : 8349
  • 16 آبان 1401 - 9:41
موقعیت ترانزیتی ایران ضرورت توسعه سریع‌تر این بندر را دو چندان می‌کند
معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در مجتمع بندری شهید رجایی از روند تخلیه کالاهای اساسی و فرایند امورگمرکی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، “محمد مخبر” با حضور در اسکله ۱۴(پایانه فله) بندر شهید رجایی از نزدیک روند تخلیه و بارگیری گندم و کالاهای اساسی را در این بندر استراتژیک مورد بررسی قرار داد.
وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: ظرفیت بندر شهید رجایی ظرفیت بسیار بالایی است اما آن را کافی نمی‌دانیم و در تلاش هستیم این بندر هم راستا با فعالیتهای ترانزیتی درحال انجام با دیگر کشورها توسعه جدی پیدا کند‌‌.
مخبر افزود: برای رسیدن به این مهم موقعیت استثنایی ترانزیتی کشور و مسیرهای ترانزینی که از کشورهای CIS و روسیه در حال باز شدن است، راهگشا خواهد بود.
بازدید از انبارهای ترانزیت کالا و بررسی فرایند اموراسنادی و گمرکی درحال انجام درمنطقه و یژه اقتصادی بندر شهید رجایی از دیگر برنامه های بازدید یک ساعته معاون اول رییس جمهور از بندر شهید رجایی بود .
گفتنی است؛ منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مساحت،۲۴ هکتار انبار مسقف و ۱۳ اسکله چندمنظوره، کالای عمومی و فله یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود.
علاوه بر این، بندر شهید رجایی دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰هزار متر مربع با ظرفیت بالغ بر ۳۵۰ هزار تن، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی، ظرفیت ۱۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک، ۹۰ هزار متر مربع محوطه بارانداز و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تن است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8349

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها