افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد:

دفاتر خدمات الکترونیک، سند تحول قوه قضاییه را ملاک عمل قرار دهند

  • کد خبر : 8379
  • 18 آبان 1401 - 15:04
دفاتر خدمات الکترونیک، سند تحول قوه قضاییه را ملاک عمل قرار دهند
رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به نقش مؤثر دفاتر خدمات الکترونیک در فرایند دادرسی عادلانه، بر لزوم استفاده از طرح های جدید و بروزرسانی خدمات این دفاتر بر مبنای سند تحول قوه قضاییه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر رئیس کل دادگستری هرمزگان در نشست اعضای هیئت مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور که با حضور قائم مقام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در بندرعباس برگزار شد با بیان اینکه متأسفانه نقش دفاتر الکترونیک قضایی برای مردم به خوبی تبیین نشده است، اظهار داشت: جایگاه دفاتر الکترونیک قضایی در فرآیند دادرسی عادلانه، بسیار مهم و ارزشمند است.

مجتبی قهرمانی با اشاره به اینکه یکی از زمینه‌های تحول در قوه قضاییه، ارتقای شاخص‌های عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است، تصریح کرد: با تبیین صحیح نقش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای مردم، به خوبی مشخص می شود این دفاتر چه تأثیری در جهت صرفه جویی در هزینه ها، وقت و نیروی انسانی داشته اند و چگونه موجبات تسریع در روند رسیدگی های قضایی را فراهم آورده اند.

وی همچنین با اشاره به لزوم تبیین ماهیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی،خاطرنشان کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ماهیتی چندگانه دارند و از نقش خدمت‌رسانی در کنار نقش قضایی و اقتصادی به صورت توأمان برخوردار می باشند.

قهرمانی با بیان اینکه به اعتقاد برخی افراد، ویژگی فعالیت اقتصادی دفاتر خدمات الکترونیک منجر به افزایش ورودی پرونده به قوه قضاییه شده است، یادآور شد: برای اصلاح این روند باید مسیر فعالیت دفاتر تغییر یابد و با بروزرسانی خدمات و استفاده از طرح های جدید نقش دفاتر خدمات الکترونیک در حوزه های مختلف گسترش یابد.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه برای کاهش ورودی پرونده ها، خواسته ای موجه و معقول دارد، تأکید کرد: ضرورت دارد با همسان سازی فعالیت ها، دفاتر خدمات الکترونیک سند تحول قوه قضاییه را ملاک عمل قرار دهند و ضمن باز تعریف مأموریت های خود در جهت اولویت های این سند گام بردارند و درآمد خود را از طریق خدمت رسانی در این جهت کسب کنند.

قهرمانی با اشاره به برخی از مأموریت های جدیدی که می توان برای دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در نظر گرفت، از طرح انحصار وراثت الکترونیک نام برد و گفت: با عملیاتی نمودن این طرح به صورت میانگین بین ۴ تا ۵ هزار پرونده ورودی قوه قضاییه کم می شود و با استفاده از سامانه های الکترونیک، حقوق دولت را بهتر استیفا خواهیم کرد.

گفتنی است: پیش از سخنان رئیس کل دادگستری هرمزگان، اعضای هیئت مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل مرتبط با این حوزه بیان نمودند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8379

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها