افزونه جلالی را نصب کنید.
وزیر میراث فرهنگی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بندرعباس:

۲۶ مسئولیت مهم وزارتخانه به استان‌ها واگذار شد

  • کد خبر : 8391
  • 20 آبان 1401 - 17:32
۲۶ مسئولیت مهم وزارتخانه به استان‌ها واگذار شد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس گفت: از روزهای اول آغاز به کار در برنامه‌ای به نام نهضت تفویض، ۲۶ مسئولیت مهم وزارتخانه را به اداره‌های کل استان‌ها واگذار کردیم.

 به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، سید عزت‌الله ضرغامی با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بندرعباس دیدار کرد. 

وی در این دیدار با بیان اینکه از روزهای اول آغاز به کار در برنامه‌ای به نام نهضت تفویض، ۲۶ مسئولیت مهم وزارتخانه را به اداره‌های کل استان‌ها واگذار کردیم، در سخنانی گفت: اکنون بسیاری از اختیارات به استان‌ها تفویض شده و کارها در خود استان انجام می‌شود، در صورتی که در گذشته همه امور در وزارت‌خانه انجام می‌شد.

وزیر میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی خوبی در حوزه گردشگری در اختیار داریم افزود: سال گذشته بهترین عملکرد را در کل دولت در خصوص پرداخت و تسهیلات تبصره ۱۸ داشتیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمینه شادی مردم باید بیشتر تلاش کنیم و ایجاد طرح‌های گردشگری برای تفریح مردم بسیار موثر است.

وزیر میراث‌فرهنگی در خصوص همکاری‌های بین بخشی عنوان کرد: اگر همه دستگاه‌ها با هم کار و تفاهم نکنند کار پیش نمی‌رود. تاکنون کارها به خوبی پیش رفته و توانستیم با ۱۱ دستگاه تفاهم‌نامه دقیق اجرایی امضا کنیم.

وی به تاثیر قیمت بالای سوخت در جلوگیری از رونق گردشگری دریایی اشاره کرد و افزود: در طول سال‌های گذشته و حتی در دولت گذشته این مسأله وجود داشت.

ضرغامی ادامه داد: وزیر سابق راه اعلام کرد تمام تلاش خود را در هیات دولت انجام دادم تا این مسأله تصویب شود، اما وزارت نفت نپذیرفت.

وی افزود: ما از روز اول دنبال این بودیم که به سوخت کشتی‌های تفریحی یارانه بدهیم تا این صنعت به رونق برسد و بعد از آن به صورت پلکانی قیمت را واقعی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر به شناورهای بزرگ که بخواهند کار تفریحی انجام دهند سوخت یارانه‌ای داده می‌شود.

ضرغامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات استان هرمزگان قرار گرفتن زمین‌های کشاورزی در حریم میراث‌فرهنگی است، افزود: برخی از سال ۴۲ گرفتار این مشکل هستند و در نهایت مصوب شد هر کسی که زمین کشاورزی‌اش در حریم‌ها قرار گرفته است، زمین مناسبی به جای آن دریافت کند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8391

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها