افزونه جلالی را نصب کنید.

دوره آموزش طراحی سنتی در بندرعباس برگزار می‌شود

  • کد خبر : 8602
  • 21 آذر 1401 - 13:27
دوره آموزش طراحی سنتی در بندرعباس برگزار می‌شود
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از برگزاری دوره رایگان آموزش طراحی سنتی در بندرعباس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، ساناز رمجی روز یکشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۱ با اشاره به این مطلب گفت: دوره آموزش طراحی سنتی روز دوشنبه ۲۱ آذرماه با همکاری موسسه مشق آفرینش در بندرعباس برگزار می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بابیان اینکه طراحی سنتی پیش‌نیاز رشته رودوزی‌های سنتی است، افزود: طراحی سنتی به‌عنوان پایه و اساس نقش و نگار حاصل از ذوق و هنر هنرمندانی است که به‌واسطه نگاره‌ها و آرایه‌های حاصل به حفظ، اشاعه فرهنگ و سنن این مرزوبوم مبادرت ورزیده‌اند و رودوزی‌های سنتی در این مقوله از اهمیت خاصی برخوردار است.

او افزود: نقوش به‌کاررفته در محصولات گلابتون دوزی، خوس دوزی و خوس بافی حاصل ذهن طراحان و خلاقانی است که درگذشته می‌زیستند و نسل به نسل به ما رسیده‌اند و ما بر آن شدیم جهت حفظ و آگاهی بخشی، در خصوص نمود این نقوش و جایگاه آن در محصولات تولیدی استان دوره آموزشی طراحی سنتی، پیش‌نیاز رودوزی‌های سنتی را برای شاغلین صنایع‌دستی مرتبط با این هنر، برگزار کنیم.

رمجی ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام با شماره ۹۱۷۵۲۵۴۰۴۴ تماس بگیرند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد: دوره طراحی سنتی همچنین روز سه‌شنبه ۲۲ آذرماه در شهر بندرلنگه شهر ملی گلابتون دوزی نیز برگزار می‌شود.

/ انتهای پیام

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8602

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها