افزونه جلالی را نصب کنید.

افزایش ۴۰ درصدی تولید بذرگندم در تعاون روستایی هرمزگان

  • کد خبر : 8663
  • 06 دی 1401 - 13:27
افزایش ۴۰ درصدی تولید بذرگندم در تعاون روستایی هرمزگان
رئیس اداره خدمات فنی تعاون روستایی هرمزگان از افزایش 40 درصدی بذرگندم در شبکه تعاون روستایی هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره تعاون روستایی استان هرمزگان، «عزیز سیدی» رئیس اداره خدمات فنی تعاون روستایی هرمزگان از افزایش ۴۰ درصدی توزیع بذرگندم در ۹ ماهه سالجاری خبرداد و گفت: در ۹ ماهه سالجاری ۷۳۰تن بذرگندم بین کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شد.
وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی بذرگندم توزیع شده در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۵۲۳ تن بذرگندم گواهی شده توسط اتحادیه روستایی هرمزگان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ تولید شد.
وی در ادامه گفت: هرمزگان سالیانه به ۲ هزارو ۷۰۰ تن بذرگندم نیاز دارد.
رئیس اداره خدمات فنی تعاون روستایی هرمزگان ابرازداشت: بیشترین سطح زیرکشت گندم با ۱۲ هزار هکتار به شهرستان حاجی آباد اختصاص دارد.
سیدی، مناطق مهم کشت گندم را شهرستانهای حاجی آباد، میناب، رودان، بستک و پارسیان برشمرد و عنوان کرد: چمران ۲، مهرگان، سیروان، برات و سحر از جمله ارقام بذرگندم است و این ارقام را به خاطر سازگاری با شرایط اقلیمی و محیطی استان و کیفیت محصول و همچنین میزان باردهی و ثمردهی مناسب با این اهداف ارقام بذر گندم را مشخص می کنند.
وی ضمن اشاره به عملیات بوجاری و ضدعفونی بذرهای گندم در هرمزگان گفت: عملیات بوجاری و ضدعفونی بذرهای گندم در هرمزگان از ۲۰ شهریور آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد، این در حالی است که عملیات بوجاری و ضدعفونی بذرها طبق دستورالعمل های ارسالی از سازمان حفظ نباتات آغاز می شود.
به گفته رئیس اداره خدمات فنی تعاون روستایی هرمزگان، در راستای تولید بذر محصولات استراتژیک با برنامه ریزی انجام شده، ۲۰۰ هکتار از اراضی تحت پوشش اتحادیه تعاونی روستایی حاجی آباد و ۶۵۰ هکتار اراضی تحت پوشش شرکت تعاونی گندمکاران حاجی آباد با کنترل و نظارت علمی، توسط کارشناسان زیرکشت بذرگندم قرار دارد.
وی در پایان اضافه کرد: تعاون روستایی هرمزگان نقش مهمی درتامین و توزیع بذر و همچنین تامین نهاده های مورد نیاز کشاورزان شامل «بذر، کود و سم» دارد.


انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8663

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها