افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان:

سیل و خشکسالی میزبان همیشگی هرمزگان است

  • کد خبر : 8700
  • 11 دی 1401 - 13:49
سیل و خشکسالی میزبان همیشگی هرمزگان است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در جلسه شورای بخش کشاورزی استان گفت:باتوجه به حساسیت و شکننده بودن اقلیم هرمزگان کارهای آبخیزداری خوبی جهت محافظت از آب و خاک و توسعه پوشش گیاهی صورت گرفته است .

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر وی افزود: در بحث حفاظت از انفال اسناد کاداستر ۹۹ درصد استان صادر شده است و همواره در حفظ و صیانت از انفال کوشا هستیم،همچنین در رفع تداخلات بسیار پیشرو بوده بطوریکه موجب شده حجم پرونده های ورودی به شعبه ویژه کاهش یابد.

موسوی گفت:در حوزه تخصیص بیش از ۵هزار هکتار در سالجاری تخصیص داده شده است و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل خلیج عمانی اعم از مانگروها جگین گابریک با گونه های بومی غالب اکاسیاها و کهور ایرانی و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل ایران تورانی با ۵۱۰۰۰ هکتار مساحت وجنگل‌های دست کاشت در سراسر استان وجود دارد که از ورود ریزگردها جلوگیری می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: در راستای نهضت جهادی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در استان، همچنین ۵۰۰ هزار اصله نهال حرا تولید و کشت می شود و بیش از ۵۰۰هزار اصله سایر گونه ها تولید و کاشت می شود که جهت ۲۵ درصد سهم توسعه فضای سبز صنایع استان درحال پیگیری هستیم .

سامانه دادگستری هرگونه تغییر در عرصه را سریع گزارش می دهد و مردم، تشکلهای مردم نهاد و همیاران طبیعت هم پای کار هستند و در گزارش دهی پیشگام هستند .

موسوی گفت: در بحث ‌ تثبیت ماسه های روان کارهای خوبی انجام شده است واحیای اراضی انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: مدیریت آب‌های سطحی در عرصه بسیار مهم بوده و نقش اثرگذاری در کشاورزی اراضی پایین دست دارد.

وموسوی با بیان اینکه; در مجموع ۸هزار سازه آبخیزداری دراستان احداث شده که حدود ۶ هزار سازه با مشارکت مردم در استان ساخته شده است، تصریح کرد: توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اجرای عملیات آبخیزداری در بالادست اراضی کشاورزی چاهها و قنوات همچنین سرشاخه ها ی شیرین رودخانه های شور هدف گزاری و اجرا شده است.

وی در پایان تاکید کرد:اولین تشکل مجمع خیرین در هرمزگان تشکیل شده و صندوق حمایت از منابع طبیعی با تصویب ۴۰ میلیارد ریال کمکهای فنی و اعتباری بیشترین اعتبار در سطح کشور را دارد و تسهیلات خوبی ارائه داده است .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8700

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها