افزونه جلالی را نصب کنید.

بذر کاری در سامانه های هلالی آبگیر میناب

  • کد خبر : 8807
  • 17 دی 1401 - 15:31
بذر کاری در سامانه های هلالی آبگیر میناب
رئیس اداره منابع طبيعى و آبخيزدارى شهرستان میناب از عملیات بذر کاری در سامانه های هلالی آبگیر در سطح مرتع چاه انبه از توابع بخش توکهور_ هشتبندی شهرستان میناب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ خسرو بهرامی نژاد گفت: از آنجا که زاد آوری منابع طبیعی به ویژه  جنگل، طولانی و گاهی اوقات بسیار مشکل است و تامین رطوبت مورد نیاز می تواند باعث رشد و تقویت بذور و پوشش گیاهی موجود شود، احداث سامانه های آبگیر باعث مدیریت هرز آب و استفاده از رواناب های سطحی می باشد.

وی افزود: این سامانه های آبگیر به  شکل هلال ماه، با مصالح خاکی محلی اجرا گردیده است، و با جنگل کاری مصنوعی در پشت این بند ها با گونه های سریع الرشد و بومی منطقه شرایط بهتری برای افزایش سطح فضای سبز عرصه های جنگلی و مرتعی فراهم خواهد آمد.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن فصل بارندگی عملیات کاشت بذر گونه درختی کنار محلی که بذر آن توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان تهیه و در اختیار مرتعداران قرار داده شده، با همکاری و همراهی دامداران، در سطح مرتع چاه انبه در حال کشت می باشد.

بهرامی نژاد هدف این بذرکاری را حفظ ،توسعه و تقویت پوشش گیاهی با تاکید بر گونه های بومی منطقه بیان کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8807

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها