افزونه جلالی را نصب کنید.

آبگیری سامانه های آبگیر باران طی بارندگی اخیر در میناب

  • کد خبر : 8827
  • 19 دی 1401 - 17:47
آبگیری سامانه های آبگیر باران طی بارندگی اخیر در میناب
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از آبگیری سامانه های آبگیر باران حوزه های باغک سرنی، تیغ سیاه، بادکش و دهندر این شهرستان در دومین بارش پاییزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ؛ خسرو بهرامی نژاد گفت: با ورود دومین سامانه بارشی و با میانگین بارندگی ۱۵ میلی متر و مجموع باران سال زراعی ۳۹٫۲ میلی متر به صورت بارش  بهاری در حوزه باغک سرنی، تیغ سیاه، بادکش و دهندر که در سنوات گذشته پروژه های عملیات بیومکانیک ( سامانه های آبگیر باران ) از محل صندوق توسعه ملی کشور اجرا گردیده به میزان ۲۰۰  هزار مترمکعب آبگیری شده است . 

بهرامی نژاد گفت : با توجه به خصوصیات خوب این حوزه های  آبخیز نظیر شیب کمتر از ۳ درصد، وسعت زیاد اراضی کشاورزی پائین دست اجرای عملیات احداث هلالی آبگیر یکی از راهکارهای مناسب مدیریت پایدار منطقه به شمار می آید .   

بهرامی نژاد افزود: یکی از روشهای مهم سازگاری با خشکی و جلوگیری از روند بیابان زایی ، استفاده مفید از منابع آب است و باید سعی کرد تا حد ممکن از ریزش های جوی و جریان های سطحی به نحو مطلوب استفاده شود. 

آبگیری ۱۵میلیون متر مکعبی سازه های آبخیزداری شهرستان بشاگرد

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان بشاگرد از آبگیری ۱۵میلیون متر مکعبی سازه های آبخیزداری این شهرستان خبرداد.

علی مبارکی گفت : در پی بارش های چند روز اخیر که میزان آن ۲۰میلیمتر بود سازه های آبخیزداری و مشارکت مردمی در سطح این شهرستان آبگیری شده اند که بیشتر این سازه ها در بخش های گوهران و مرکزی قرار دارند.

وی افزود : این امر باعث خوشحالی آبخیزنشینان منطقه شده است.

لازم به ذکر است؛ با توجه به ورود سامانه بارندگی اخیر در مناطق مستعد  هرمزگان شاهد بارندگی هستیم که امید است تمامی سازه های آبخیزداری استان آبگیری و شاهد کاهش اثرات خشکسالی در این منطقه گرم و خشک باشیم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8827

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها