افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس مطرح کرد؛

جایگاه ویژه زن در نهضت اسلامی ایران و دیدگاه آزادی‌خواهانه امام خمینی(ره)

  • کد خبر : 8898
  • 24 دی 1401 - 19:21
جایگاه ویژه زن در نهضت اسلامی ایران و دیدگاه آزادی‌خواهانه امام خمینی(ره)
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: زن در نهضت اسلامی ایران و دیدگاه آزادی‌خواهانه امام خمینی (ره)، جایگاهی ویژه دارد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، فاطمه جراره در جلسه شورای شهر بندرعباس با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و زن و همچنین با اشاره به تکریم مادران شهدا اظهار کرد: وجود الهی زن چه در قبل از اسلام و چه در عصر جاهلیت متجدد پیوسته به سوی بندگی سوق داده شده و بیشترین سرمایه‌گذاری صاحبان زر و تزویر برای انحطاط و استثمار جوامع بر روی قشر زن بوده است که این امر، نشانه نقش اساسی زنان در حیات جامعه و هویت آنهاست.

وی با اشاره به اینکه زن در نهضت اسلامی ایران و دیدگاه آزادی‌خواهانه امام خمینی (ره) جایگاهی ویژه دارد، افزود: امام (ره)، زن را به سوی رستگاری و نجات می‌خواند و شأن والای او را این‌گونه ترسیم می‌کند که «زن، مظهر تحقق آمال بشر است». در نگاه ایشان، همان‌طور که ابتدا و غایت قرآن کریم، انسان سازی است، شأن حقیقی زن نیز، شأن قرآنی و انسان سازی است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: در شناخت عرفانی حضرت امام، معراج مردان الهی از مهد و بستری است که توسط زن گسترده می‌شود و «مادری» مقامی است که هم مسئولیت و هم ظرفیت سازندگی و تزکیه را دارد.

جراره با اشاره به نگاه ویژه به زن در جمهوری اسلامی، ادامه داد: در هیچ دوره‌ای مانند امروز، زنان محقق، دانشمند، متفکر، ادیب، هنرمند و فعال در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در کشور وجود نداشته است.

وی گفت: رهبر فرزانه انقلاب با انتقاد از نگاه غلط غرب که سعی دارد زن را از ویژگی فطری خود دور سازد و به کپی دوم مرد تبدیل کند می‌فرمایند: «این نگاه، کسر شأن زنان است چرا که «زن کامل» بودن در مواردی از «مرد کامل» بودن هم بالاتر و پر ارزش‌تر است».

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: قرن حاضر، گرچه برخی بدبختی‌ها را از زن گرفت اما بدبختی‌های دیگری را برایش به ارمغان آورد که از جمله آن از بین رفتن فطرت و هویت زن به اسم حقوق زن بوده است.

در این جلسه طرح تهیه بانک اطلاعاتی و انعقاد تفاهم‌نامه با همه دستگاه‌های مسئول در خصوص ساماندهی آسیب دیدگان و رفع معضلات اجتماعی مربوط به کمیسیون فرهنگی اجتماعی، پیشنهاد کمیسیون خدمات شهری در خصوص الزام شهرداری بندرعباس به تهیه و تنظیم تفاهم نامه و دستورالعمل اجرایی با محوریت محیط زیست و همچنین پیشنهاد تهیه دستورالعمل و ضوابط به‌کارگیری هنرهای شهری (المان‌های دائم و موقت) در شهرداری بندرعباس جهت ایجاد فضای عمومی با جنبه‌های زیباشناختی، فرهنگی و آموزشی در سطح شهر تصویب شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=8898

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها