افزونه جلالی را نصب کنید.

کاشت  ۳۰هزار اصله نهال حرا در سطح تالاب های میناب

  • کد خبر : 9227
  • 09 بهمن 1401 - 17:08
کاشت  ۳۰هزار اصله نهال حرا در سطح تالاب های میناب
خسرو بهرامی نژاد از آغاز کشت بیش از 30 هزار اصله نهال حرا در سطح تالاب های میناب در قالب پروژه تولید، کشت و حفاظت فیزیکی نهال حرا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ بهرامی نژاد گفت: پروژه تامین، کشت و حفاظت فیزیکی نهال حرا در خور ها و سواحل شهرستان میناب به میزان۱۰۰ هزار اصله و از محل اعتبارات مدیریت پایدار جنگل های ساحلی (مانگرو) آغاز، که تا کنون در مساحتی به میزان ۴۸ هکتار بیش از ۳۰ هزار اصله نهال کشت شده است.

 وی ضمن اشاره به این که اکوسیستم حرا از جاذبه های گردشگری مهم جنوب کشور است که نقش مهمی در حفاظت از سایر گونه های زیستی و کاربردهای فراوانی در جهت معیشت مردم بومی منطقه دارد بیان کرد که در دهه های اخیر بعلت آلودگی ها و بهره برداری های غیر اصولی وسعت این جوامع گیاهی روز به روز در حال کاهش می باشد.

بهرامی نژاد افزود: اکوسیستم دشت های ساحلی جنوب ایران از مناطق مساعد توسعه جنگل های گرمسیری مانگرو می باشد، لذا با توسعه این پوشش گیاهی در سواحل شهرستان در جذب توریسم می تواند یکی از مهمترین حوزه های تفریحی زمستانی کشور تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=9227

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها