افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان :

افتتاح پروژه های منابع طبیعی با اعتبار۴۶۱میلیارد ریال در دهه فجر

  • کد خبر : 9400
  • 14 بهمن 1401 - 11:48
افتتاح پروژه های منابع طبیعی با اعتبار۴۶۱میلیارد ریال در دهه فجر
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان گفت: 26 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در ایام الله دهه فجر با اعتباری بالغ بر 461میلیارد ریال افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر؛ سیدمحمدنور موسوی گفت: امسال در ایام دهه فجر ۲۶پروژه آبخیزداری، مدیریت رواناب ، نهالکاری در سراسر استان به بهره برداری می رسد.

 وی افزود: این پروژه ها با حجم عملیاتی بالغ بر ۲۲ هزار مترمکعب و با ایجاد اشتغال ۴۱۳۰ نفرروز در راستای امنیت زیستی و غذایی  و تولید پایدار افتتاح می شوند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان با اشاره به اهمیت اقدامات آبخیزداری تاکید کرد:اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری موجب کنترل سیل، تثبیت اراضی، کنترل فرسایش، جلوگیری از رسوب پشت سدها، حفاظت خاک، تقویت سفره آب زیر زمینی، چشمه ها و قنوات، تقویت پوشش گیاهی، تامین آب شرم دام و حیات وحش و تأمین آب برخی روستاها ودر مجموع با اجرای پروژهای آبخیزداری سالانه ۱۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت سازه های استان اضافه می گردد و در بارندگی های اخیر کنترل سیل نقش خود را ایفا کرده است.

وی همچنین گفت:در حوزه بیابان نیز پروژه های بیابان زدایی با تاثیر برافزایش پوشش گیاهی، کاهش اثرات فرسایش بادی و جلوگیری از خسارت به زیر بناهای اقتصادی می توانند جلوی بسیاری از خسارات را بگیرند.

موسوی در پایان با اشاره به اهمیت نهال کاری در عرصه های طبیعی گفت: نهالکاری و مراقبت و نگهداری  موجب حفظ و توسعه حدود بیست و پنج هزار هکتار از جنگلهای مانگرو استان، کمک به حفظ پوشش گیاهی موجود در مقابله با تغییرات اقلیمی، با اجرای عملیات توسعه جنگل به سطح جنگل ها و فضای سبز استان اضافه می گردد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=9400

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها