افزونه جلالی را نصب کنید.

اشرافیت اطلاعاتی، لازمه اجرای موفق مأموریت های پلیسی

  • کد خبر : 10129
  • 01 اسفند 1401 - 14:36
اشرافیت اطلاعاتی، لازمه اجرای موفق مأموریت های پلیسی
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور، اشرافیت اطلاعاتی را امری مهم وضروری در اجرای موفق مأموریت های پلیسی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار” قاسم رضایی” در پی سفر به استان هرمزگان در بیست و یکمین کمیسیون قرارگاه مقابله با سرقت در استان طی سخنانی بیان داشت: قرارگاه مقابله با سرقت باید بیش از پیش فعال بوده و در دستگیری اعضای باند های سارقان و دیگر جرایم سرقت کارشناسان و مسئولان پرونده می بایست مجازات پیشنهادی خود را از دستگاه قضائی مطالبه نمایند و لازم است نتایج اقدامات به خوبی از طریق صدا وسیما، رسانه ها و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی و به سمع و نظر مردم برسد.

وی با تأکید براینکه در اولویت بندی برخورد با جرایم باید جرایمی که احساس امنیت جامعه را بیشتر به مخاطره می اندازد در اولویت برخورد و مقابله قرار بگیرد، گفـت: موضوع سرقت ها و زورگیری از اهمیت و اولویت بیشتری برخوردار است.

سردار رضایی اظهار داشت: افسران پرونده باید به گونه ای پرونده های قضائی متهمان سرقت های خاص و دیگر جرایم مهمه را تشکیل دهند و به گونه ای حس خود در خصوص نحوه وقوع جرم را به بازپرس و قاضی پرونده انتقال دهند که قاضی بتواند متهم را به حداکثر مجازات محکوم کند و کارشناس انتظامی و یگان دستگیر کننده می بایست پرونده قضائی را با قدرت و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری و دنبال نماید.

جانشین فراجا با تأکید بر اقدام مقتدرانه پلیس نسبت به هنجارشکنان، بیان کرد: فراجا برنامه های جدی در این زمینه خواهد داشت و قانون شکنان باید با دیدن پلیس احساس ناامنی بکنند و مردم با دیدن پلیس به آرامش برسند.

سردار رضایی با اشاره به اینکه تأکید مجموعه عظیم انتظامی همیشه بر این بوده که امنیت مردم خوب و عزیز خط قرمز پلیس است و برای تأمین امنیت مردم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد، امنیت را برترین و مهم ترین مؤلفه هر جامعه ای دانست.

این مقام ارشد انتظامی کشور خاطرنشان کرد: در بحث مقابله ریشه ای با سرقت لازم است بانک اطلاعاتی مالخران اموال مسروقه به روز شده و در یگان های تخصصی مربوطه موجود باشد و پلیس بر مالخران اشرافیت اطلاعاتی کامل داشته باشد.
مجازات باید بازدارنده باشد

سردار رضایی در ادامه این نشست بیان داشت: مجازات متهمان و مجرمین به گونه ای باشد که از بازدارندگی بالایی برخوردار بوده که موجب بازگشت مجدد به چرخه ارتکاب جرم نگردد و علاوه بر این موجب عبرت دیگر مجرمان و متخلفین نیز شود.

وی با تأکید بر این که اشرافیت اطلاعاتی کامل، امری مهم وضروری در اجرای موفق مأموریت های پلیسی است، تصریح کرد: لازم است قبل اجرای طرح های عملیاتی پیوست رسانه ای و عملیات روانی تهیه و ضمن ابلاغ به یگان های مرتبط و درگیر، نسبت به اطلاع رسانی گسترده و عملیات روانی نتایج طرح در صدا وسیما و سایر رسانه ها و شبکه های اجتماعی منعکس و بازخوردگیری آن اقدام مؤثر صورت پذیرد و با پوشش خبری و تصویری گزارش خبری دستگیری اعضای باندهای سرقت و دیگر جرایم مهم اقتدار پلیس را برای اقشار مختلف مردم به نمایش گذاشت.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه مشارکت مردم در تأمین امنیت و پیشگیری از جرایم به ویژه ‏سرقت نقش تعیین کننده ای در کاهش وقوع این جرم دارد، خاطر نشان کرد: در این راستا و با توجه به افزایش مطالبات و خواسته مردم پیرامون مبارزه با سرقت،فرماندهی کل انتظامی بیش از پیش به این مهم توجه داشته و برخورد ویژه با سارقان را در دستور کار خود قرار داده است.

این مقام عالی انتظامی کشور افزود: وظیفه پلیس، ارتقاء احساس امنیت در جامعه است و ما به عنوان مسئولان استقرار نظم و امنیت در جامعه در مسیر خدمت به مردم و جلب رضایت عمومی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=10129

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها