افزونه جلالی را نصب کنید.

برگزاری کارگاه آموزشی اجرای طرح های مرتعداری تلفیقی در میناب

  • کد خبر : 10109
  • 01 اسفند 1401 - 14:06
برگزاری کارگاه آموزشی اجرای طرح های مرتعداری تلفیقی در میناب
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از برگزاری کارگاه یک روزه تهیه و اجرای طرح های مرتعداری تلفیقی در مرتع زرتوجی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ؛ خسرو بهرامی نژاد گفت: هم اکنون مدیریت مراتع کشور از طریق تهیه و اجرای طرح های مرتعداری و واگذاری مراتع در قالب این طرح ها در دستور کار سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور قرار داشته و این راهکار به عنوان یکی از برنامه های اساسی این سازمان در زمینه مدیریت مراتع محسوب می شود.

وی افزود: کارگاه آموزشی یک روزه تهیه و اجرای طرح های مرتعداری تلفیقی با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، چهارشنبه بیست و شش بهمن ماه سال جاری در محل مسجد روستای زرتوجی با حضور کارشناس مرتع، دامداران، بهره برداران عرفی و مسئولین روستای مذکور برگزار گردید.

قانعی رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان به عنوان مدرس در ابتدای جلسه ضمن بیان اهمیت مراتع و نقش آن در توسعه پایدار، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را افزایش آگاهی و جهت گیری به سمت احیاء و پایداری مدیریت مراتع با مشارکت مرتعداران در حفاظت، احیاء و اصلاح، ایجاد انگیزه سرمایه گذاری در مرتعداران و بهتر شدن شرایط معیشتی دامداران در بعضی از طرحهای مرتعداری اجرا شده در مقایسه با سایر مراتع برشمرد.

وی گفت: با توجه به پایین بودن ظرفیت مراتع شهرستان برای استفاده دام در طول سال باید مرتعداران نسبت به جلوگیری از ورود دام های غیرمجاز و مازاد بر ظرفیت مرتع و همچنین انجام اقدامات اصلاحی مراتع در قالب طرح های مرتعداری تلفیقی جهت بهبود وضعیت آن اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=10109

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها