افزونه جلالی را نصب کنید.

دانشکده هنر بندرعباس از مهر ماه آغاز به کار خواهد کرد

  • کد خبر : 10207
  • 04 اسفند 1401 - 7:48
دانشکده هنر بندرعباس از مهر ماه آغاز به کار خواهد کرد
با حضور استاندار هرمزگان و رئیس دانشگاه هنر تهران ،تفاهم نامه سه جانبه بین استانداری هرمزگان، دانشگاه هرمزگان ودانشگاه هنر امضا شد .

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، در نشست با محمدرضا حسنایی رئیس دانشگاه هنر و جمعی از. روسای دانشگاه‌ها، مدیران و مسئولان فرهنگی، اظهارداشت: هرمزگان در بحث هنر پتانسیل‌های بی نظیری دارد و این شاخصه  در بانوان بیش از پیش خود را نشان می‌دهد که توانسته‌اند هنر و آیین‌های خود را حفظ کنند.

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: متأسفانه تاکنون حداقلی‌ترین زیرساخت‌ها نیز برای ارتقا و تقویت جلوه‌های هنری در استان هرمزگان وجود نداشته که امیدواریم با ورود دانشگاه هنر به هرمزگان این نقیصه برطرف شود.

مهندس دوستی  همچنین بر لزوم ایجاد بسترهایی برای پر کردن شکاف‌های بین نسلی در انتقال هنر و آیین‌های سنتی تاکید کرد.

در این نشست به منظور گسترش و ارتقای هنرهای بومی و توسعه رشته‌های دانشگاهی هنر و تربیت نیروی انسانی کارآمد در عرصه فعالیت‌های هنری متناسب با فرهنگ اسلامی و گسترش آموزش‌های مهارتی تفاهم نامه‌ای سه جانبه میان استانداری هرمزگان، دانشگاه هرمزگان و دانشگاه هنر تهران به امضا رسید.
توسعه سهم اقتصاد صنایع خلاق در سبد درآمدی کشور و ایجاد کارخانه‌های تولید محصولات فرهنگی و هنری، بازاریابی، برندسازی و زمینه سازی برای صادرات محصولات هنری استان، حمایت و پشتیبانی به منظور راه‌اندازی دانشکده هنر در دانشگاه هرمزگان، همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی از جمله اهم موارد مطروحه در این تفاهم‌نامه سه جانبه است‌.

این تفاهم نامه به امضای مهدی دوستی استاندار هرمزگان، محمد صادقی رئیس دانشگاه هرمزگان و محمد رضا حسنایی رئیس دانشگاه هنر رسید.

گفتنی است طبق توافقات انجام شده دانشکده هنر ذیل دانشگاه هرمزگان از مهرماه فعالیت خود را آغاز و دانشجو خواهد پذیرفت.
علاقه‌مندان و متقاضیان می‌توانند در  پنج گروه صنایع دستی، گروه هنرهای نمایشی، گروه هنرهای تجسمی، گروه معماری، برنامه ریزی و طراحی شهرهای ساحلی، گروه گردشگری و طبیعت گردی در این دانشکده به تحصیل بپردازند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=10207

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها