افزونه جلالی را نصب کنید.
معاون توسعه مدیریت و تامین منابع وزارت میراث فرهنگی:

برجسته‌ترین وظیفه ذیحساب؛ معاونت و مشورت دهی به مدیر ارشد دستگاه است

  • کد خبر : 10235
  • 05 اسفند 1401 - 21:53
برجسته‌ترین وظیفه ذیحساب؛ معاونت و مشورت دهی به مدیر ارشد دستگاه است
همایش هم‌اندیشی ذیحسابان ادارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراسر کشور با حضور علی طلوعی معاون توسعه مدیریت و منابع، فرشته بالایی ذیحساب و مدیرکل امور مالی، رضا خدایار مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری، حسین رازقی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، سیروس شفیعی معاون نظارت مالی و رییس خزانه معین استان، امین معلمی ذیحساب اداره کل در هتل هما بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، علی طلوعی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این همایش با اشاره به وظایف ذیحسابان گفت: یک ذیحساب به طور مشخص باید مستعد انجام وظایف و تکالیفی بر محور صحت کامل باشد که این وظایف شامل تحلیل و تخصیص منابع، هزینه‌کرد صحیح، ارزیابی عملکرد، ارائه گزارش‌های وضعیت سنجی و نظارت مستمر بهسازی و توسعه است.

وی افزود: این پنج استعداد؛ چه ذاتی و چه عملیاتی حتماً همه ذیحسابان در بالاترین سطح به آن مجهز هستند.

طلوعی با اشاره به اینکه برجسته‌ترین وظیفه ذیحساب معاونت و مشورت‌دهی به مدیر ارشد دستگاه است، ادامه داد: اگر بتوانیم این نقش را بازی کنیم کار خود را به خوبی انجام داده‌ایم و اگر نتوانیم با چالش‌های زیادی دستگاه مواجه خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: یعنی ما باید بتوانیم تمامی عوامل مداخله‌گر در تأمین و تخصیص منابع را شناسایی کنیم و آن را صادقانه و شفاف در اختیار مدیر ارشد دستگاه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در بحث هزینه‌کرد صحیح، شناسایی خط قرمز‌ها اولویت همه ماست، اظهار داشت: یعنی شما به عنوان عاملین ذیحساب بعد از اولویت‌ها برای خودتان خط قرمز‌ها را مشخص کنید.

طلوعی افزود: در بحث ارزیابی عملکرد بعد از پایش و استخراج نتایج، اهداف را شناسایی کنید یعنی حتماً با مدیر ارشد مجموعه ارتباط دقیقی داشته باشید تا هدف‌ها برای شما مشخص باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میرمیراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه یکی دیگر از انتظارات از ذیحسابان، ارائه گزارش مستمر وضعیت سنجی است؛ ادامه داد: یعنی همیشه مدیر ارشد باید در جریان تمام فرایند فعل و انفعالات و تغییرات اعتباری مجموعه‌اش باشد.

وی تأکید کرد: آخرین نکته نظارت مستمر است و از نظارت هیچ وقت غفلت نکنید نظارت باید خروجی‌اش بهسازی و توسعه باشد.

در ادامه فرشته بالایی صومعه ذیحساب و مدیرکل مالی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ماهیت وزارت میمیراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سایر ادارت دیگر متفاوت است و باید با حساسیت بیشتری به مسائل نگاه کنیم و به عنوان مدیرمالی و ذیحساب اجازه ندهیم وقفه‌ای در کار بیفتد و این مستلزم این است که ما هر چه بیشتر با هم ارتباط و تعامل داشته باشیم تا بتوانیم با هم‌اندیشی یک موضوع را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم و یک وحدت رویه را در عملکرد خودمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خیلی مهم است که ذیحسابان سراسر کشور یک مسیر را با فکر و برنامه به یک شکل با هم و یک مدل انجام دهند، ادامه داد: اگر بتوانیم یکسان عمل کنیم موفقیت ما خیلی بیشتر خواهد بود و وزارت میمیراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به اهداف خود بهتر خواهد رسید.

در ادامه محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: جایگاه استان هرمزگان به واسطه قرار گرفتن در جنوبی‌ترین نقطه کشور و اتصال به سه آب مهم دریای عمان، خلیج فارس و اقیانوس هند که در ایران بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه هیچ استانی دارای این شرایط نیست، افزود: درست است که هرمزگان مبادی و دروازه و محل مراودات اقتصادی است ولی علاوه بر مبادی صادرات و واردات و تجارت، محل انتقال و تبادل هنر بوده است.

محسنی ادامه داد: استان هرمزگان با ۲۳۰۰ کیلومتر سواحل در کشور مقام اول را دارد و با دارا بودن ۱۳ شهرستان که از این تعداد تقریباً ۹ شهرستان ساحلی هستند در گردشگری ساحلی جایگاه خاص خودش را دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تنه به تنه ادارات کل و سازمان‌های استانی می‌زند که به لحاظ جایگاه اقتصادی در جایگاه اول قرار دارند و این اداره کل می‌خواهد به موازات سایر ادارات که در جایگاه بالا قرار دارند ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: با توجه به پتانسیل و تنوع حوزه خدمات به ویژه اینکه استان هرمزگان پایتخت اقتصاد و گردشگری دریایی کشور است خواستار تقویت بودجه و منابع مالی و ارتقای سطح اداره کل استان هرمزگان به لحاظ رتبه کشوری هستیم.

محسنی تأکید کرد: به لحاظ مالی هرمزگان را ویژه ببینید اگر نبینید قطع یقین در ایفای نقش و انجام ماموریت‌های محوله وزارت میراث‌فرهنگی با مشکل مواجه می‌شویم.

در ادامه ذیحسابان ادارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراسر کشور به بیان مشکلات و تبادل نظر پرداختند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=10235

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها