افزونه جلالی را نصب کنید.

برگزاری امتحان جامع کارکنان شورای حل اختلاف در ۸ شهرستان استان هرمزگان

  • کد خبر : 10238
  • 05 اسفند 1401 - 21:56
برگزاری امتحان جامع کارکنان شورای حل اختلاف در ۸ شهرستان استان هرمزگان
معاون قضایی رئیس کل دادگستری هرمزگان از برگزاری امتحان جامع کارکنان شورای حل اختلاف و داوطلبان داوری در ۷ شهرستان استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، مظفر حمزه ئی معاون قضایی رئیس کل دادگستری هرمزگان و رئیس توسعه حل اختلاف استان از برگزاری امتحان جامع کارکنان شورای حل اختلاف و داوطلبان داوری همزمان با سراسر کشور در ۷ شهرستان استان هرمزگان خبر داد.

حمزه ئی با اشاره به اینکه امتحان جامع کارکنان شورای حل اختلاف و داوطلبان داوری صبح امروز در شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، حاجی آباد، قشم، کیش و بندرلنگه برگزار شد، اظهار داشت: ۳۳۸ نفر در آزمون جامع کارکنان شوراهای حل اختلاف شرکت کردند و به پاسخگویی به سوالات پرداختند.

رئیس توسعه حل اختلاف استان هرمزگان در ادامه افزود: ۱۸۴ نفر نیز در آزمون داوطلبان
میانجیگری و داوری شرکت کردند که از این تعداد، ۹۶ شرکت کننده را آقایان و ۸۸ نفر را بانوان تشکیل می‌ دهند.

وی تأکید کرد: به موجب بند الف ماده ۱۱۶ قانون ششم برنامه توسعه، امور مربوط به نهاد داوری، در کشور ما، بر عهده قوه قضاییه قرار گرفته که با توجه به دستور العمل رئیس قوه قضاییه، تدوین شیوه نامه مربوط به شرایط و نحوه دریافت پروانه و مجوز تاسیس نهاد داوری، از وظایف مرکز توسعه حل اختلاف است.

حمزه ئی تصریح کرد: بر این اساس، مرکز توسعه حل اختلاف، افراد نخبه و مناسب امر مهم داوری و میانجیگری را بصورت سالیانه (با آزمون و بدون آزمون) جذب و بکارگیری می کند.

رئیس توسعه حل اختلاف استان هرمزگان در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون جامع کارکنان شوراهای حل اختلاف این استان، افزود: هدف از برگزاری این آزمون ارتقای سطح دانش و توانمندی اعضای شورا‌های حل اختلاف بوده و در واقع آزمون جامع ازمون پایانی یکسال اموزشی است.

وی با بیان اینکه این آزمون به صورت یکپارچه و کشوری برگزار شد، گفت: در این آزمون، همه اعضای شوراهای حل اختلاف با استاندارد واحدی سنجیده می‌شوند که بر این اساس پس از تعیین سطح آموزشی برای سال بعد برنامه ریزی دقیق‌تر و کاربردی تری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=10238

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها