افزونه جلالی را نصب کنید.

حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی به بیش از پنج میلیون تن رسید

  • کد خبر : 10353
  • 08 اسفند 1401 - 14:02
حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی به بیش از پنج میلیون تن رسید
معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا از طریق شبکه ریلی در بندر شهید رجایی را طی ۱۱ ماهه امسال پنج میلیون و ۱۱۰ هزار تُن اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از ایسنا منصور خرمشکوه، در تشریح عملکرد ۱۱ ماهه ریلی بندر شهید رجایی، گفت: طی این مدت ۵ میلیون و ۱۱۰ هزار تن کالا از طریق شبکه ریلی موجود در بندر به اقصی نقاط کشور جابجا شده است. از مجموع تخلیه و بارگیری حمل و نقل ریلی، ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تن کالاهای وارداتی و ۹۸۰ هزار تن نیز کالاهای صادراتی بوده است.

 معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان جابه‌جایی کالاهای اساسی از طریق خطوط ریلی از مبدأ بندر شهید رجایی به استان‌های هدف را ۳۷۰ هزار و ۸۱۴ تن اعلام کرد که عمده‌ترین این کالاها برنج، گندم و جو، ذرت و روغن‌ خوراکی بوده است.

به گزارش ایسنا؛ منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با برخورداری از ۶۵ کیلومتر خطوط ریلی و ۱۲ محوطه اختصاصی به دلیل واقع شدن در کریدور شمال- جنوب یکی از نقاط محوری و مسیری مطمئن برای ترانزیت کالا از طریق ناوگان ریلی به کشورهای همسایه قلمداد می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=10353

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها