افزونه جلالی را نصب کنید.

ذخیره‌سازی ۴۵۰ تُن میوه شب عید در هرمزگان آغاز شد

  • کد خبر : 10339
  • 08 اسفند 1401 - 13:39
ذخیره‌سازی ۴۵۰ تُن میوه شب عید در هرمزگان آغاز شد
رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: ذخیره‌سازی ۴۵۰ تُن میوه شب عید شامل ۲۰۰ تُن سیب درختی و ۲۵۰ تُن پرتقال برای تنظیم بازار استان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از ایرنا محمد رضا ماندگاری اظهار کرد: برای تنظیم بازار میوه شب عید هرمزگان تاکنون ۲۰۰ تن سیب از منطقه اشنویه استان آذربایجان در بهمن‌ماه امسال به استان حمل و در سردخانه رودان ذخیره‌سازی شده است.
وی بیان کرد: برای تامین پرتقال نیز از باغات مرکبات هرمزگان و استان‌های همجوار همچون جنوب کرمان بازدید کردیم و در حال انعقاد قرارداد هستیم که از هفته آینده عملیات حمل و ذخیره‌سازی میوه در سردخانه‌های تعیین شده استان انجام می‌شود.
رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان بااشاره به اینکه برای تامین میوه شب عید استان مشکلی نداریم، اظهار کرد: در صورت نیاز بیشتر استان به میوه از استان‌های همجوار همچون فارس و جنوب کرمان تامین می‌کنیم.
ماندگاری در خصوص عرضه مستقیم میوه شب عید در استان نیز ابراز کرد: در شهر بندرعباس ۱۰ نقطه در راستای عرضه مستقیم میوه به صورت خرده فروشی تعیین شده است و در صورت افزایش تقاضا، مکان توزیع میوه شب عید افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: توزیع میوه شب عید در دیگر شهرستان‌های هرمزگان از جمله بندرلنگه، بستک، رودان، میناب، حاجی آباد، قشم، جاسک، بندرخمیر و پارسیان نیز توسط اتحادیه‌های تعاونی روستایی استان انجام می‌شود.
رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به زمان توزیع میوه‌های شب عید نیز اظهار کرد: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار و برنامه‌ریزی‌های کمیته راهبری استانی، میوه شب عید از اواخر اسفندماه جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین سال آینده با شیب ملایم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.
وی در پایان یادآورشد: طرح تامین و توزیع میوه شب عید با هدف کنترل قیمت و کاهش قیمت بازار و تحویل به مصرف کننده نهایی اجرایی شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=10339

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها