افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه:

فناوری اطلاعات به عنوان یک پیشران در سند تحول قضایی در نظر گرفته شده است

  • کد خبر : 10318
  • 08 اسفند 1401 - 13:04
فناوری اطلاعات به عنوان یک پیشران در سند تحول قضایی در نظر گرفته شده است
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه اقداماتی در دستور کار داریم تا هزینه‌های مدعیان دروغین اعسار را افزایش دهیم تاکید کرد: به زودی شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، محمد کاظمی فرد در جریان برگزاری نشست شورای قضایی استان هرمزگان گفت: سفر ما به هرمزگان متفاوت از دیگر استان‌ها است و این موضوع ناشی از اتفاقات خوبی است که در این استان افتاده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد:سفر‌های ما به استان‌های مختلف بر اساس حروف الفبا صورت می‌گیرد و با توجه به این موضوع باید به عنوان آخرین سفر به هرمزگان می‌آمدیم، اما از آنجاکه استان هرمزگان بر اساس آمار در همه شاخص‌های ارائه خدمات الکترونیک قضایی، رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است، با انجام این سفر قصد داریم از این قدامات قدر دانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان هرمزگان شاهد اقدامات تحول آفرین در ارائه خدمات الکترونیک قضایی هستیم، تأکید کرد: ما در سفر به هرمزگان بیشتر از آنکه به دنبال حل مشکلات باشیم، قدردان اقداماتی هستیم که در این استان رقم خورده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه نشست ما با مسئولان قضایی هرمزگان اولین نشستی است که طی سفرهایمان به استان‌های مختلف در جریان برگزاری آن، پیشنهاد‌هایی کاربردی در حوزه فناوری اطلاعات ارائه شده است، تصریح کرد: قوه قضاییه در سند تحول، موضوعی را تحت عنوان تحولات چرخش آفرین تدوین کرده تا بدین وسیله با کنار گذاشتن اقدامات سنتی و جایگزینی سامانه‌های الکترونیک برای تسریع در اقدامات، دستیابی به نتایج مطلوب و کاهش هزینه‌ها گام بردارد.

وی تأکید کرد: فناوری الکترونیک به عنوان یک پیشران در سند تحول قضایی در نظر گرفته شده است نه یک ابزار، یعنی اگر از فناوری استفاده نشود نمی‌توانیم منشأ تحول باشیم.

کاظمی فرد با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به مسئولین عالی کشور در سیاست‌های ابلاغی برنامه هفتم توسعه برای ایجاد تحول در عرصه فناوری اطلاعات، گفت: ما به سوی هوشمندسازی دستگاه قضایی رفته ایم و در این خصوص اقدامات مهمی صورت گرفته است، این موضوع به معنی جایگزینی قاضی نیست بلکه به قاضی کمک می‌شود تا امور قضایی با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود و در نتیجه آن خدمت به مردم افزایش یابد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه اقداماتی در دستور کار داریم تا هزینه‌های مدعیان دروغین اعسار افزایش یابد تاکید کرد: به زودی شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه خواهیم بود.

کاظمی فرد با اشاره به سامانه هوشمند استعلامات مالی گفت: استفاده از این سامانه نقش مهمی در کاهش اطاله دادرسی که مورد تاکید مقامات عالی دستگاه قضایی و همچنین سند تحول است دارد و شاهد بیش از دو میلیون استعلام برخط و آنلاین فقط در این سامانه با هدف کاهش اطاله دادرسی و سرعت دهی به انجام امور قضایی صورت گرفته است که در نتیجه آن رسیدگی به پرونده‌های مردم سرعت گرفته است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه در سامانه سهام ۴ استعلام موثر قضایی حساب بانکی، دارایی بورس، پلاک ثبتی و پلاک انتظامی به صورت برخط و در لحظه صورت می‌گیرد تا کید کرد: با اقدامات صورت گرفته شاهد رشد ۵۰۰ درصدی استفاده از این سامانه در سه ماهه سوم سال جاری نسبت به سه ماهه اول امسال بوده ایم.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=10318

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها