افزونه جلالی را نصب کنید.

طرح‌های نیمه‌تمام آبفا هرمزگان نیازمند بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

  • کد خبر : 10437
  • 09 اسفند 1401 - 17:16
طرح‌های نیمه‌تمام آبفا هرمزگان نیازمند بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ۹۰ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری از ۳۵۲ طرح نیمه‌تمام حوزه آب و فاضلاب این استان مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از ایرنا، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: تاکنون برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: از مجموع این طرح‌های نیمه تمام، ۲۵۲ طرح در بخش روستایی، ۹۴ طرح در بخش شهری و ۶ طرح در بخش فاضلاب است که این طرح‌ها برای افزایش ظرفیت تولید آب، میزان بهره‌مندی و پاسخگویی به نیازهای آینده درحال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان همچنین با اشاره به همکاری سپاه با وزارت نیرو برای آبرسانی به مناطق روستایی و دورافتاده استان اظهار کرد: طبق قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، آبرسانی به ۶۷ روستای استان درحال انجام است که با اجرای آن جمعیتی افزون‌بر ۸۹ هزار نفر از اجرای این طرح‌ها به آب پایدار دست خواهند یافت.

حمزه پور ادامه داد: همچنین برای جبران و رفع کمبود آب در هرمزگان هم اکنون ۱۰ سایت نمک زدایی جدید با ظرفیت ۳۴ هزار مترمکعب در شبانه روز در دست ساخت است که پیش بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار تا ۲ سال آینده وارد مدار شوند.

وی با بیان اینکه آبرسانی در استان به عنوان یک اولویت و تفکر جمعی در دولت مردمی رقم خورده است، اظهار کرد: در مدت یک سال گذشته آبرسانی پایدار به ۶۹ روستا با هزینه‌ای افزون بر چهارهزار و ۳۱۵ میلیارد ریال انجام شد که با اجرای این طرح‌ها افزون بر ۴۵ هزار و ۱۷۷ نفر از مردم روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

عملکرد آبفای هرمزگان در بیش از چهار دهه انقلاب اسلامی باعث شده تا در مجموع ۹۵.۸۸ درصد جمعیت این استان از شبکه آبرسانی پایدار بهره‌مند شوند.

هم اکنون ۱۰۰ درصد شهرها و ۸۹ درصد روستاهای استان عملیات آبرسانی به آن‌ها انجام شده است.

بیش از ۴۸۱ هزارو ۲۶۶ مشترک در هرمزگان وجود دارد که از این تعداد۲۱۴ هزار و ۹۸۰ فقره انشعاب آب روستایی و ۲۵۱ هزار و ۹۷۷ فقره انشعاب آب شهری است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=10437

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها