افزونه جلالی را نصب کنید.

توصیه‌های پلیس به شهروندان در روزهای پایانی سال

  • کد خبر : 10573
  • 11 اسفند 1401 - 21:41
توصیه‌های پلیس به شهروندان در روزهای پایانی سال
رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان گفت: با توجه نزدیک شدن به روزهای پایان سال با رعایت نکات زیر سارقان را در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام بگذارید.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، سرهنگ “عبدالمجید کرمی” در تشریح این خبر با تاکید براینکه توصیه‌های پلیس یکی از راهکارهای پیشگیری از وقوع سرقت است، به شهروندان توصیه کرد: هنگام حمل پول نقد، طلاجات، اسناد یا سایر اموال قیمتی احتیاط کنید و پول، طلاجات و سایر اموال قیمتی خود را در معرض دید همگان قرار ندهید.
وی با بیان اینکه شهروندان برای جابه جایی پول بین بانک‌ها، از چک‌های بین بانکی یا حواله تلفنی و اینترنتی به جای پول نقد استفاده کنند، افزود: از حمل پول نقد بیشتر از نیاز روزانه خودداری کرد و از به همراه داشتن طلا و جواهر و اشیاء غیر ضروری گرانقیمت بپرهیزید.
این مسئول انتظامی با تأکید بر اینکه برای خرید، حتی المقدور به جای پول نقد و چک پول از کارت عابر بانک استفاده کرده یا به صورت اینترنتی از سایت های معتبر خرید کنید، اظهار داشت: در صورت حمل وجوه نقد زیاد یا اموال قیمتی، از یک یا چند نفر از دوستان و آشنایان مورد اطمینان خود بخواهید شما را همراهی کنند و یا از خدمات موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی استفاده کنید.
وی ادامه داد: در سیستم بانکی جدید به دلیل ارائه شماره انتظار به مشتریان، نیازی به تشکیل صف جلوی گیشه‌ها نیست، بنابراین اگر کسی با وجود خالی بودن صندلی‌های بانک، کنار شما ایستاد و هنگام دریافت وجوه نقد شما را تحت نظر داشت، کاملا هوشیار باشید و احتیاط بیشتری را هنگام خروج از بانک به عمل آورید.
سرهنگ کرمی با بیان اینکه از شمارش پول در انظار عمومی خودداری کنید و از وصل کردن تلفن همراه خود بر روی کمربند، آویختن آن به گردن یا به طور کلی قرار دادن آن در معرض دید بپرهیزید، اذعان داشت: شماره سریال تلفن همراه خود را در جایی یادداشت کنید تا در صورت سرقت بتوان آن را ردیابی کرد.
رئیس پلیس آگاهی هرمزگان در پایان از شهروندان خواست: در صورت وقوع جرم و بزه دیدگی خونسردی خود را حفظ نموده و جزئیات سرقت، از جمله شماره پلاک و مشخصات موتورسیکلت یا خودرو و مشخصات راکبان آن‌ها به ویژه نوع رنگ پوشاک و همچنین چهره و مو جهت حرکت آنان را به خاطر بسپارید و در اختیار مأموران پلیس بگذارید.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=10573

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها