افزونه جلالی را نصب کنید.

شناسایی عامل کلاهبرداری با انتشار آگهی مواد غذایی در اینستاگرام

  • کد خبر : 10563
  • 11 اسفند 1401 - 17:52
شناسایی عامل کلاهبرداری با انتشار آگهی مواد غذایی در اینستاگرام
با هوشیاری و تلاش کارشناسان پلیس فتا استان هرمزگان فردی که با درج آگهی مواد غذایی در اینستا گرام از شهروندان کلاهبرداری می کرد، شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، رئیس پلیس فتا استان در تشریح این خبر بیان داشت: در پی مراجعه و اعلام شکایت احدی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مبنی بر اینکه از پیجی در اینستاگرام اقدام به ثبت سفارش محصول مدنظرخود وسپس واریز وجه برای فروشنده کرده و پس از گذشت یک ماه هیچ محصولی دریافت نکرده پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود : پس از اخذا اظهارات شاکیه با بررسی های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته مشخص شد متهم از طریق آگهی فروش عمده مواد غذایی در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرده و با قرار دادن عکس های جعلی و پس از جلب اعتماد پیش پرداخت زیاد در یافت کرده و دیگر پاسخگو نبوده است.
سرهنگ احسان بهمنی اظهار داشت: با اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی متهم کلاهبرداری در یکی از استان های غربی کشور شناسایی و با هماهنگی های صورت گرفته دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با تاکید بر اینکه کاربران فضای سایبری مراقب تبلیغات سوء و کاذب در شبکه های اجتماعی باشند و خریدهای اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی یا همان ای نماد انجام دهند اظهار داشت: در صورتی که افرادی قربانی کلاهبرداران شوند باید شکایت فرد از طریق سیستم قضائی به پلیس فتا ارجاع داده شود، که در این صورت حتما مورد رسیدگی قرار می گیرد و بزهکاران از رصد و پیگری پلیس، در امان نیستند.
این مسئول انتظامی استان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=10563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها