افزونه جلالی را نصب کنید.

نوروز امسال کنترل جاده‌های هرمزگان چاره جدید می‌خواهد

  • کد خبر : 10681
  • 13 اسفند 1401 - 16:34
نوروز امسال کنترل جاده‌های هرمزگان چاره جدید می‌خواهد
تعطیلات نوروزی نزدیک است و مثل هر سال هرمزگان میزبان انبوهی از مسافران خواهد بود و این در حالیست که با توجه به اخبار نگران کننده از تصادفات و جانباختگان سوانح جاده‌ای، به نظر می رسد بازنگری جدی در شیوه‌ها و مدیریت جاده‌های استان اجتناب ناپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از ایرنا، این چالش به ویژه در جاده های غرب استان هرمزگان و مسیرهای خمیر، بندرلنگه و پارسیان بیشتر است و کار به جایی رسید که امام جمعه بندرلنگه با اشاره به ۱۰فوتی به فاصله کمتر از یک هفته، از این موضوع اظهار نگرانی کرد و خواستار تصمیمی ملی در این باره شد.

ساماندهی مدیریت جاده ای هرمزگان در شاخه‌های مختلف پلیس راه، راهداری و اورژانس جاده‌ای از آن جهت اهمیت دارد که حتی اطلاعات آماری یکدست و شفافی نیز در این حوزه مهم که موضوع مرگ و زندگیست وجود ندارد.

این وضعیت مبهم آماری تا جایی است که پایان تعطیلات نوروزی سال گذشته (۱۴فروردین ۱۴۰۱) تناقض آمار پلیس راه و اورژانس استان که رسانه ای نیز شد، اختلاف غیرقابل توجیه حدود ۱۰ برابری را نشان می داد.

به این ترتیب که فرمانده قرارگاه پلیس راه هرمزگان تعداد فوت شدگان تصادفات جاده ای را ۱۳ نفر و رییس اورژانس هرمزگان این تعداد را ۳۰ نفر اعلام کرد.

تعداد مجروحان حوادث جاده ای استان نیز طی تعطیلات نوروزی پارسال بر اساس اعلام پلیس راه استان ۱۳۵ نفر و بر اساس اعلام رسمی اورژانس یکهزار و ۲۹۸ نفر بود.

با وجود تعجب و انتظار افکار عمومی و رسانه ها از این وضعیت و شکاف آماری پُرنشدنی، در هیچ یک از سطوح مدیریتی و سازمانی، کسی کوچکترین توضیحی در این باره نداد و تغییر و تحول خاصی نیز در حوزه جاده ای استان به وجود نیامد.

رویه “اطلاع نرسانی” و تناقض آماری هم در ادامه سال همچنان ادامه یافت که یکی از نتایج آن، خالی ماندن دست اصحاب رسانه برای نوشتن گزارش های تحلیلی در این حوزه بود.

گزارش ها و تحلیل هایی که چه بسا می توانست دست مدیریت ارشد و نمایندگان هرمزگان در مجلس را برای رایزنی های منجر به گشایش های بودجه ای در اعتبارات راهداری، امداد و اورژانس جاده ای و حتی پلیس راه باز بگذارد.

هرچند این فرصت سوزی‌ها قابل جبران نیست اما همان گونه که اشاره شد، اقدامات فوری برای امنیت بخشی به تردد مسافران جاده های استان اجتناب ناپذیر است.

نباید فراموش کرد که در اینجا صحبت از مرگ و زندگی، بدون هیچ تمثیل و استعاره ای است و چنانچه کوچکترین تغییر مدیریتی، فرآیندی و یا عملکردی بتواند موجب نجات حتی یک انسان شود ، نباید برای انجام آن لحظه ای درنگ کرد.

اگر این تغییرات فوری و پیش از تعطیلات به سرانجام نرسد چه بسا امسال جاده های این خطه جنوبی، خونین تر از سال گذشته باشد و با افزایش سفرها و ترددهای جاده ای بعید نیست که فرش خون پیش پای مهمانان و مردم استان پهن شود…

بنابراین تاکید می‌کنیم که نوروز امسال کنترل جاده‌های هرمزگان چاره جدید و متفاوت می‌خواهد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=10681

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها