افزونه جلالی را نصب کنید.
معاون سیاسی فرمانداری رودان:

خانواده ، در خط مقدم مقابله با اعتیاد قرار دارد

  • کد خبر : 11254
  • 27 اسفند 1401 - 14:09
خانواده ، در خط مقدم مقابله با اعتیاد قرار دارد
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان گفت: خانواده‌ها با آگاه كردن فرزندانشان از خطرات موادمخدر صنعتي و سنتي اولين گام را در مبارزه با اين پديده شوم برمي‌دارند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، جعفر کرامتی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد، آموزش از طریق خانواده‌ است. خانواده با آگاه کردن فرزندانشان از خطرات موادمخدر صنعتی و سنتی اولین گام را در مبارزه با این پدیده شوم بر می‌دارند.
وی افزود: خانواده‌ها باید در آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان جامعه کوشا و همواره آنان را در این راه یاری‌رسان باشند.
کرامتی گفت: آموزش و آگاه‌سازی یکی از ضروریات پیشگیری از اعتیاد است که باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم.
معاون فرماندار رودان با اشاره به شیوع انواع موادمخدر در بین جوانان و نوجوانان از آن بعنوان زنگ خطری برای آینده خانواده‌ها یاد کرد و خواستار نظارت بیشتر از سوی والدین بر نوع فعالیت های فرزندانشان شد.
کرامتی با تاکید بر اینکه یک فرد معتاد نه تنها برای خود بلکه برای خانواده اش دردسرساز خواهد بود ادامه داد:خانواده‌ها باید در بحث آگاهسازی جوانان و نوجوان‌های جامعه کوشا بوده و همواره یاری‌رسان آنان در این راه باشند.
وی با توجه به اهمیت پیشگیری از اعتیاد یادآور شد:موادمخدر یک تهدید جهانی است و دشمنان نظام اسلامی ترویج موادمخدر را در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان مورد توجه گسترده خود قرار داده‌اند.
کرامتی تاکید کرد: دشمنان از هر ترفندی برای صدمه زدن به جوانان این مرز و بوم استفاده می‌کنند و در این راستا سرمایه‌گذاری‌های بسیاری کرده‌اند.
وی افزود: اعتیاد بعنوان یک آسیب هیچ‌گاه بطور کامل ریشه کن نخواهد شد اما با تدبیر و با استفاده از روش‌های علمی پیشگیری و مقابله می‌توان ضریب آلودگی جامعه به این بلای خانمان سوز را تا حد ممکن کاهش داد.
معاون فرماندار رودان اضافه کرد: آگاهی و شناخت در خصوص اعتیاد در بین مردم و مسئولان ضعیف است و نیاز است گام‌های اساسی در این بخش برداشته شود.
وی با بیان اینکه اشتغال حلقه مفقوده بهبود یافتگان از بیماری اعتیاد گفت: باید زمینه های آموزش های فنی و حرفه ایی به بهترین شکل برای این افراد آماده شود.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رودان خاطر نشان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی از سوی شهرداری ها نیز کمک شایانی به سالم سازی جامعه و ترویج ورزش همگانی خواهند کرد.
وی اطلاع رسانی هدفمند و مستمر را موثرترین راه در حوزه پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و خواستار ورود ادارات متولی به این امر بیش از پیش شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=11254

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها