افزونه جلالی را نصب کنید.

هشدارهای سایبری پلیس فتا هرمزگان به مسافران نوروزی

  • کد خبر : 11463
  • 08 فروردین 1402 - 16:23
هشدارهای سایبری پلیس فتا هرمزگان به مسافران نوروزی
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با ارائه هشدارهای سایبری از مردم خواست با همکاری خود زمینه ارتکاب جرم را در جامعه کاهش دهند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از پلیس سرهنگ “احسان بهمنی “ضمن تبریک سال نو به هموطنان از آنها خواست با رعایت نکات ایمنی ذیل و توجه به هشدارهای سایبری، پلیس را در پیشگیری از وقوع جرائم نوظهور اینترنتی به‌ویژه در ایام نوروز یاری کنند.
وی افزود: در این روزها عده ای در پی سوء استفاده از موقعیت‌های به وجود آمده در فروشگاه‌ها در کمین بی‌احتیاطی مردم هستند تا در فرصت مناسب فرد قربانی را مورد حمله قرار دهند، برای جلوگیری از این گونه سودجویی‌ها، در هنگام پرداخت از طریق سامانه پرداخت فروشگاهی حتما از فروشنده بخواهید که دستگاه را در نزدیکی شما قرار دهد تا خود بتوانید رمز کارت بانکی را وارد کنید.
این مسئول انتظامی تصریح کرد: در هنگام استفاده از عابر بانک‌ها در ایام تعطیلات نوروزی حتما دقت کنید روی عابر بانک تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد، در هنگام کار نیز با آن به افرادی که سعی دارند در نزدیکی شما باشند و دید کافی به دستان و صفحه عابر بانک دارند توجه داشته باشید.
سرهنگ بهمنی اظهار داشت: در صورت عدم آشنایی به دستگاه خودپرداز، از افراد موثق و مورد اعتماد اعضای خانواده برای پرداخت قبوض یا دریافت وجه استفاده کنید و به افرادی که نمی‌شناسید، برای پرداخت قبوض یا دریافت وجه اعتماد نکنید، اگر مجبور شدید رمز خود را برای دریافت وجه به صندوقدار بانک یا فروشگاه‌های مجهز به دستگاه پرداخت الکترونیکی POS اعلام کنید، بلافاصله پس از بازگشت نسبت به تغییر رمز اول و دوم کارت عابر بانک خود اقدام کنید.
وی ادامه داد: اگر دستگاه خودپردازی که به آن رجوع کردید، کارت شما را بدون دلیل و بدون وارد کردن کد اشتباه بلعید در محل باقی بمانید و فوری با مسئولان بانک تماس بگیرید.
رئیس پلیس فتا استان اذعان داشت: از تلفن ثابت منزل، همراه شخصی و محل‌های مطمئن برای پرداخت هزینه‌ تلفن ثابت و همراه استفاده کنید و پس از پرداخت هزینه‌ تلفن ثابت و همراه، اطلاعات کارت عابربانک خود را از جمله شماره کارت، شماره حساب، رمز اول و دوم را از روی حافظه تلفن ثابت و همراه پاک کنید.
سرهنگ بهمنی خاطرنشان کرد: در صورت پرداخت اینترنتی هزینه‌ تلفن ثابت و همراه، از محل‌های مطمئن و دارای مجوز استفاده کرده و همه‌ عملیات پرداخت را شخصاً انجام دهید و حتما از صفحه کلید مجازی تعبیه شده بر روی سایت بانک مورد نظر برای وارد کردن رمز اول و دوم حساب اینترنتی خود استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=11463

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها