افزونه جلالی را نصب کنید.

بازدید بیش از ۲۰ هزار و ۴۸۸ نفر گردشگر در هشتمین روز فروردین ماه

  • کد خبر : 11531
  • 10 فروردین 1402 - 11:18
بازدید بیش از ۲۰ هزار و ۴۸۸ نفر گردشگر در هشتمین روز فروردین ماه
رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان از ترابری ایمن 2 میلیون و 965 هزار و 296 مسافر و گردشگر از ابتدای طرح سفرهایی دریایی نوروز 1402 تا هشتمین روز از فروردین ماه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ، “حسین عباس‌نژاد” در تشریح آخرین وضعیت سفرهایی دریایی نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: از زمان اجرای طرح سفرهای دریایی تا پایان روز هشتم فروردین ماه، ۲ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۵۶۲ مسافر و ۴۵۷ هزار و ۷۳۴ گردشگر از طریق اسکله‌ها و بنادر مسافری و گردشگری به جزایر این استان رفت ‌و ‌آمد کردند.
وی با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی آمار جابه‌جایی مسافران طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ادامه داد: همچنین طی این مدت ۵۰۰ هزار و ۲۶۰ دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شده‌ که در این بخش نیز ۱۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، میزان جابه‌جایی مسافر از مسیر بنادر پل و لافت به سرزمین اصلی را بیش از ۸۲۲ هزار نفر مسافر اعلام کرد و افزود: طی این مدت ۶ هزار و ۵۵۶ شناور مسافری نیز از همین مسیر جابه‌جا شده است.
عباس‌نژاد آمار مسافران از بندرعباس به جزیره قشم از طریق بندر شهید حقانی را ۲۴۲ هزار و ۸۸ نفر مسافر اعلام کرد و گفت: در این مدت نیز ۲۱۳ هزار و ۷۳۳ نفر از اسکله ذاکری قشم و یکهزار و ۲۵۷ نفر نیز از بندر شهید باهنر تردد کرده‌اند.
وی ادامه داد: از ابتدای طرح سفرهای دریایی تا پایان روز هشتم فروردین نیز ۹۹ هزار و ۵۰۰ نفر از بندر چارک و ۱۳ هزار و ۳۵۸ نفر مسافر از طریق بندر آفتاب به جزیره کیش سفر کرده‌اند.
رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح سفرهایی دریایی در این استان، ۷۰ هزار و ۳۸۱ گردشگر به ترتیب از طریق اسکله‌ دلفین قشم جابه‌جا شده‌اند، آمار جابه‌جایی مسافران در جزیره ابوموسی را ۵۱۲ نفر اعلام کرد.
عباس‌نژاد میزان جابه‌جایی گردشگران از مناطق گردشگری دریایی شهرستان خمیر طی این مدت را پنج هزار و ۶۷۵ نفر اعلام کرد و افزود: طی این مدت نیز ۲۵ هزار و ۹۷۶ گردشگر از طریق اسکله بهمن رفت و آمد داشته‌اند.
وی همچنین آمار بازدیدکنندگان از جنگل حرا قشم طی روز هشتم فروردین ماه را نیز ۲۰ هزار و ۴۸۸ نفر و میزان تردد شناورهای تفریحی برای جابه‌جایی این تعداد گردشگر را ۲ هزار و ۳۳۰ شناور تفریحی اعلام کرد.
طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۲ از روز ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=11531

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها