افزونه جلالی را نصب کنید.

ثبت بیش از پنج میلیون سفر دریایی در کشور از ۲۴ اسفندماه تا نهم فروردین

  • کد خبر : 11592
  • 12 فروردین 1402 - 14:15
ثبت بیش از پنج میلیون سفر دریایی در کشور از ۲۴ اسفندماه تا نهم فروردین
سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح آخرین وضعیت سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲، گفت: از 24 اسفندماه پارسال تا پایان نهمین روز از فروردین سال‌جاری، بیش از پنج میلیون سفر دریایی در قالب مسافری و گردشگری در کشور ثبت شده که از این تعداد بیش از سه میلیون و 200 هزار نفر مربوط به استان هرمزگان است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ؛ “نادر پسنده” در حاشیه بازدید ازبنادر و مراکز گردشگری مرکز استان پیرامون آخرین وضعیت ترددهای دریایی در بنادر کشور و استان هرمزگان به عنوان مهم‌ترین گستره دریایی ایران افزود: براساس گزارش‌های دریافتی برای سه میلیون و ۲۰۰ هزار سفر دریایی در هرمزگان، تاکنون حدود ۲۵ هزار شناور مسافری و ۴۸ هزار شناور تفریحی تردد داشته است.
وی با اشاره به جابجایی بیش از ۵۰۰ هزار خودرو در مسیرهای دریایی هرمزگان بیان کرد: در این مدت میزان تردد خودرویی به جزایر خلیج فارس ۹ درصد و سفرهای دریایی و گردشگری نیز حدود پنج درصد رشد داشته است.
سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: با توجه به اینکه با تلاش همه همکاران و تعاملی که بین ارگان‌های دریایی وجود دارد و تیم‌های امداد و نجاتی که در منطقه مستقر هستند تا به امروز هیچ گونه خسارت جانی نداشته است.
وی گفت: استان هرمزگان قطب مسافری و گردشگری کشور در حوزه دریایی است و تمامی سفرهای دریایی خودرویی که با استفاده از لندینگ کرافت‌ها شکل می‌گیرد، مربوط به این استان است.
پسنده ابراز کرد: سفر لذت بخش در واقع سفری است که به سلامت و ایمن برگزار شود و این ایمنی تنها با تلاش همکاران سازمان بنادر و دریانوردی و تعامل و همکاری مردم و مالکان شناورها محقق شده است.
سخنگوی سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن آرزومندی ادامه سفرهای شاد و ایمن برای مسافران و گردشگران گفت: امیدواریم مردم با خاطرات خوبی از دریای خلیج فارس به خانه هایشان برگردند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=11592

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها