افزونه جلالی را نصب کنید.

افزایش تورم را با انضباط اقتصادی می توان مهار کرد/ مجلس باید به فکر ثبات قوانین باشد

  • کد خبر : 11757
  • 17 فروردین 1402 - 16:11
افزایش تورم را با انضباط اقتصادی می توان مهار کرد/ مجلس باید به فکر ثبات قوانین باشد
نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: ایجاد انضباط اقتصادی در کشور و بازگرداندن اعتماد مردم سبب هدایت منابع خرد به سمت تقویت تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از فارس، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در خانه ملت اظهارکرد: هر کدام از دستگاههای اجرایی و قوا می بایست به وظیفه خود در قبال تحقق شعار سال که خواست عمومی مردم ایران نیز هست، عمل کنند.

وی با بیان این که مهار تورم در جامعه یک خواست دیرینه مردم ایران به منظور حفظ قدرت خرید و توان معیشتی آنان است و این مطالبه به طور پی در پی از مسؤولان مختلف مطرح می شده است، خاطرنشان کرد: رسیدن به راهکاری واحد در این زمینه که در دنیا نیز تجربه شده و به نتیجه نیز رسیده است، ضروری به نظر می رسد و در این راه قوا باید با همدلی نسبت به مهار چند مسأله اساسی در کشور همت کنند تا بتوانند خیز افزایش نرخ تورم را مهار کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، هدایت منابع مالی موجود در کشور به سمت تولید را مهم ترین شاخصه در این زمینه عنوان کرد و بیان داشت: ساخت و ساز در کشور ضمن ایجاد اشتغال سبب تحرک و پویایی در دهها حوزه مرتبط نیز می شود و رونق و امید در جامعه به وجود می آورد و باید کم تحرکی در ساخت و ساز در کشور را بخصوص در زمینه مسکن جبران کرد و با عزم جدی تری در این میدان گام برداشت.

اعتماد مردم سبب هدایت منابع خرد برای تقویت اقتصاد ملی می شود

جباری ادامه داد: منابع خرد مردم نباید به سمت و سوی خرید ارز سوق پیدا کند چرا که به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید به دلار در برابر ریال قدرت داد و لذا حفظ ارزش پول ملی در گروی اعتماد آفرینی در جامعه و تقویت تولید داخلی و حفظ آرامش و ثبات اقتصادی و اجتماعی است تا مردم منابع خودشان را به حوزه های تولید هدایت کنند و از آینده این سرمایه گذاری اطمینان یابند.

نماینده مردم غرب هرمزگان، بروز بی ثباتی در بورس را در سال های گذشته مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از بهترین عرصه های حضور مردم در تولید و حمایت از اقتصاد مبتنی بر تولید در کشور، بورس است اما در سال های گذشته دیدیم که با وجود اطمینانی که مسؤولان نسبت به آینده بورس می دادند اما خسارات زیادی به افراد بر اثر سقوط بورس رخ داد و این مسأله را باید در کشور جبران کرد و بازارهای مالی مناسبی را برای سرمایه گذاری تضمین شده مردم بوجود آورد.

بانک ها باید به خدمت اقتصاد ملی درآیند

وی ادامه داد: بانک ها در دو دهه اخیر با ورود به عرصه سوداگری، عملا در خدمت اقتصاد ملی نبوده اند و باید با همکاری دولت، انضباط مالی را به بانک ها بازگردادند و منابع بانکی کشور را در مسیر تولید و پیشرفت و رفاه عموم مردم قرار داد.

جباری گفت: سیاست های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به ثبات نیاز دارد و نباید به فاصله کوتاهی مرتبا تغییر کند و ما این مسأله را در مجلس و در حوزه مصوبات مهم اقتصادی نیز نیاز داریم به طوری که نباید قوانین مرتبا تغییر کنند و لذا می بایست در این زمینه نیز یک باور عمومی در مجلس ایجاد کرد که قوانین به طور مکرر تغییر نکند تا فعالان اقتصادی تکلیف خودشان را بدانند.

تکلیف پرونده های تحقیق و تفحص روشن شود

نماینده مردم غرب هرمزگان ضرورت به ثمر رساندن پرونده های تحقیق و تفحص در مجلس یازدهم را نیز با روحیه مبارزه با فساد در برخی دستگاهها تصویب شد را نیز مورد تأکید قرار داد و عنوان داشت: وقتی اقدامی برای مبارزه با فساد می شود مردم چشم انتظار برخورد با عوامل فساد و بستن مجاری فساد در جامعه هستند و اگر این مسأله دیر نمود پیدا کند، عملا سبب ناامیدی می شود و ضرورت دارد تا رییس مجلس نسبت به نتیجه رساندن پرونده های تحقیق و تفحص موجود در مجلس نیز قاطعانه عمل کنند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=11757

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها