افزونه جلالی را نصب کنید.

اهدای عضو بانوی ساوه‌ای در بیمارستان قشم/ «سمیه ناصر» با رفتنش به ۴ نفر جان تازه ای بخشید

  • کد خبر : 11760
  • 17 فروردین 1402 - 16:14
اهدای عضو بانوی ساوه‌ای در بیمارستان قشم/ «سمیه ناصر» با رفتنش به ۴ نفر جان تازه ای بخشید
سمیه ناصر بانویی که برای گذراندن تعطیلات نوروزی به قشم سفر کرده بود، دچار مرگ مغزی شد که با رضایت خانواده اش، 4 عضو پیوندی او برداشت و به 4 بیمار جان تازه ای بخشید.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از فارس، محمود حسین پور در ادامه افزود: سمیه ناصر، بانوی ۳۸ ساله اهل ساوه که برای گذراندن تعطیلات نوروزی به شهر قشم سفر کرده بود؛ در تاریخ ۹ فروردین با تنگی نفس شدید به اتفاق همسر، با وسیله نقلیه شخصی، به یکی از درمانگاه های شهر درگهان مراجعه میکند. متاسفانه وی  قبل از ورود به درمانگاه، دچار کاهش سطح هوشیاری و ایست قلبی و تنفسی میگردد که بلافاصله پرسنل درمانگاه بر بالین وی حاضر و احیاء قلبی و ریوی برای وی شروع می شود. با توجه به وخامت حال نامبرده، جهت اعزام به بیمارستان، با مرکز فوریت های پزشکی اورژانس ۱۱۵ قشم تماس گرفته میشود که بلافاصله تیم اورژانس در محل حاضر و این جان آفرین گرامی را، بعد از انجام احیاء قلبی و ریوی و اقدامات درمانی حمایتی، به بیمارستان منتقل می کنند.

دکتر حسین پور اضافه کرد: بعد از انتقال به بیمارستان در بخش مراقبت های ویژه بستری و اقدامات لازم درمانی و تشخیصی برای وی انجام میگردد. متاسفانه سی تی اسکن های انجام شده از مغز ، وقوع سکته مغزی همراه با خونریزی گسترده را نشان می داد که، به رغم تلاش کادر درمان، وی در تاریخ ۱۳ فروردین دچار مرگ مغزی می شود.
بعد از تایید مرگ مغزی نامبرده توسط ۵ پزشک متخصص و رضایت خانواده بزرگوار ناصر، مبنی بر اهدا اعضا بدن عزیزشان، هماهنگی لازم با مرکز پیوند شیراز جهت اعزام تیم جراحی انجام و در نهایت عمل هاروست( عمل برداشت اعضاء) در بیمارستان قشم انجام شد.
وی در ادامه گفت: بعد از برداشت اعضا، با توجه به لزوم انتقال هر چه سریعتر عضو های پیوندی، هماهنگی لازم با اداره اورژانس هوایی بندرعباس و لارستان جهت انتقال اعضاء پیوندی از بندرعباس به لارستان و از آنجا به شیراز انجام شد.

بانوی ساوه ای در روز تولیدش اهدای عضو کرد
حسین پور در ادامه ضمن تقدیر از کار ایثارگرانه و خداپسندانه خانواده بزرگوار ناصر، گفت: لازم به ذکر است که این بانوی جان آفرین در روز تولدش با ایثار خانواده بزرگوارش، توانستد زندگی بخش چها بیمار نیازمند عضو شود.
در انتها دکتر حسین پور از تلاش ارزنده همه افرادی که در پرسه اهدا عضو همکاری دارند؛ تقدیر نمود و افزود: برای اینکه قلبی در سینه ای دوباره بتپد و ریه ای جریان مجدد اکسیژن را در خود احساس کند؛ یک تیم بزرگ، گاها بالغ بر ۲۰۰ نفر، متشکل از پزشک و پرستار و کوردیناتور گرفته تا خلبان و کروی پروازی، کارشناسان آزمایشگاه، تکنسین های فوریت های پزشکی، مسئولین آرامستان با هم همکاری میکنند تا یک عضو برداشته و به یک بیمار نیازمند پیوند شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=11760

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها