افزونه جلالی را نصب کنید.

کلاهبرداری در فضای مجازی به بهانه ازدواج

  • کد خبر : 11975
  • 21 فروردین 1402 - 18:25
کلاهبرداری در فضای مجازی به بهانه ازدواج
با هوشیاری و تلاش کارشناسان پلیس فتا استان هرمزگان خانم جوانی که در زمینه زوج‌یابی و کلاهبرداری در فضای مجازی فعالیت داشت ، شناسایی و احضار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، رییس پلیس فتا استان هرمزگان در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این که در یکی از شبکه های اجتماعی باگروه‌ ازدواج موقت و دائمی آشنا شده و هنگام ورود به کانال ، خانمی شروع به پیام دادن به وی کرده و بعد از دریافت اطلاعات فرد و پول ، کیسی جهت ازدواج معرفی نکرده همچنین برای شاکی ایجادمزاحمت کرده است ، پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود : پس از اخذ اظهارات شاکی با هماهنگی مقام قضایی پرونده اولیه تشکیل و با جمع‌آوری مدارک و مستندات پرونده توسط کارشناسان سرانجام متهمه به همراه مستندات و ادله هوشمند ارتکاب جرم شناسایی و احضار شد.
این مسئول انتظامی استان خاطر نشان کرد: متهمه در ابتدا ضمن اظهار بی اطلاعی از موضوع ، منکر هرگونه بزه انتسابی شد که پس از مشاهده ادله دیجیتال به جرم خود اعتراف کرده و معترف شد که به دلیل تفریح و سرگرمی، اقدام به چنین کاری کرده است.

سرهنگ احسان بهمنی بیان داشت : افراد سودجو با راه اندازی صفحه‌های غیر‌اخلاقی در شبکه‌های اجتماعی و دادن وعده‌هایی در خصوص ازدواج دائم یا موقت و دوستی‌های غیر اخلاقی از کاربران کلاهبرداری کرده و سبب رواج فساد در جامعه می‌شوند، از این رو توصیه می گردد ضمن پایبندی به اصول شرعی و اخلاقی از ورود به شبکه‌های اجتماعی که باعث تخریب افکار آنها شده و گسست زندگی فردی و اجتماعی آنها را به دنبال دارد جدا خودداری کرده و فریب وعده‌های دروغین شیادان اینترنتی را نخورند.

وی همچنین به عموم شهروندان توصیه کرد : هرگونه فعالیت‌های مربوط به زوج‌یابی یا همسریابی در فضای مجازی جرم بوده و پلیس فتا با رصد شبانه روزی ، مجرمین را شناسایی کرده و با آنها برابر قانون برخوردی جدی می کند .

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در پایان از عموم شهروندان و مردم فهیم و قدرشناس استان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری به پلیس گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=11975

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها