افزونه جلالی را نصب کنید.

برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به سیره علوی متوسل شویم

  • کد خبر : 12040
  • 24 فروردین 1402 - 17:30
برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به سیره علوی متوسل شویم
معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان با برشمردن برخی صفات ائمه معصومین بویژه امیرالمومنین علی علیه السلام گفت: با توسل به سیره علوی می‌توان آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، با حضور معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان،نشست نهضت روشنگری در شام غریبان شهادت حضرت علی علیه السلام در حسینیه ثارالله(ع) روستای زیارت امامزاده سید سلیمان(ع) بندرعباس برگزار شد.

بر پایه این گزارش، سید مرتضی اولادعلی در این مراسم ضمن تسلیت شهادت امام علی علیه السلام به بیان ویژگی ها و سیره و روش زندگی آن امام همام بویژه در خصوص آشنایی با زوایای فتنه و آسیب های اجتماعی در کلام آن حضرت پرداخت.

وی در ادامه تصریح کرد: تمام زوایای زندگی حضرت علی(ع) برای همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان درس است که باید با الگوگیری از سیره و روش ایشان مسیر سعادت دنیا و آخرت را طی کنیم.

اولادعلی اذعان داشت: سیره و رفتار شخصیتی امام علی(ع) باید برای نسل جوان تبیین شود چرا که احترام به اهل‌بیت(ع) و حرمت نگه‌داشتن آنها انسان موجب سعادت انسان می‌شود.

سید مرتضی اولادعلی در بخش بعدی سخنان خود به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان از راه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، همواره در صدد نفوذ به کشور و تخریب پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

معاون اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان کار و فعالیت گسترده دشمن بر روی تهاجم فرهنگی را مهم‌ترین راهکار دشمن برای نفوذ به کشور برشمرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بار‌ها تأکید فرموده‌اند دشمن در صدد نفوذ به فرهنگ متعالی کشور ما و آسیب رساندن به آن است و در این راه نیز سرمایه گذاری‌های فراوانی کرده و بیشتر چشم امیدش برای رخنه به شئون مختلف کشور، همین راه فرهنگی می‌باشد.

وی ضمن اشاره به خنثی شدن توطئه دشمن با بصیرت مردم در فتنه سال قبل افزود: دشمنان مردم و انقلاب کور خوانده‌اند و فتنه سال قبل نیز با حضور مردم شریف انقلابی و درایت‌های رهبری خنثی شد و سیاهی به زغال ماند.

اولادعلی با اشاره به ابعاد این فتنه،‌ هدف دشمن را ناامید کردن مردم از نظام و حذف معنویت و ارزش‌ها از کشور دانست و اظهار کرد: دشمن با بهانه‌های مختلف به‌دنبال موج سواری و ناامید کردن مردم نسبت به خدمات و برنامه‌های نظام اسلامی بود و به صورت گسترده جنگ ترکیبی را در کشور دنبال کرد.

سید مرتضی اولادعلی ناآرامی های سال قبل را ناشی از واگرایی فرهنگی در جامعه دانست و بیان کرد: دشمن در تلاش است تا فرهنگ اصیل و ناب کشور مان را تغییر دهد و در برخی موارد نیز موفق بوده که این خود گویای غافل شدن ما از حوزه فرهنگ در سال های اخیر است.

اولادعلی افزود: ذهن جوان و نوجوان ما دچار بحران فرهنگی شده و مولفه های هویتی را از فرزندان مان گرفته اند تا هر لباسی که خواستند بر تن شان کنند و ذائقه نوجوان و جوان مان را تغییر دهند و مدیریت کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان می دانند به هیچ وجه نمی توانند جمهوری اسلامی ایران را از لحاظ دفاعی تهدید کنند و همه سرمایه خود را پس از دفاع مقدس برای عملی کردن تهدیدات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی علیه ایران اسلامی هزینه کرده اند و به یاری خدا در این زمینه هم شکست آنها حتمی است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=12040

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها