افزونه جلالی را نصب کنید.

آزادی ۱۹۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان هرمزگان در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 12336
  • 04 اردیبهشت 1402 - 16:28
آزادی ۱۹۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان هرمزگان در سال ۱۴۰۱
رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی ۱۹۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، «مجتبی قهرمانی» رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی ۱۹۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان در سال گذشته خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی و دلسوزانه مسئولان قضایی به همراه سرپرست مدیریت ستاد رسیدگی به امور دیه و حمایت از زندانیان نیازمند استان هرمزگان و اعضای هیئت امنا و کارکنان این ستاد، در سال ۱۴۰۱ به حول و قوه الهی توانستیم تعداد ۱۹۲ زندانی غیرعمد را از ندامتگاهای استان، آزاد و به آغوش گرم خانوادهایشان بازگردانیم.

قهرمانی تصریح کرد: از مجموع ۱۹۲ نفر زندانی آزاد شده، ۶ نفر به علت ایراد صدمه بدنی غیرعمد، ۴۴ نفر با محکومیت مالی، ۱۱۷ نفر در خصوص مطالبه مهریه و ۲۵ نفر به جهت عدم پرداخت نفقه در زندان‌های استان به سر می‌بردند که ۶ نفر از این مددجویان دارای محکومیت های مالی و جرایم غیرعمد نیز زن بودند.

وی بیان داشت: بدهی این افراد بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال بوده است که خوشبختانه در نتیجه پیگیری‌های دستگاه قضایی و تلاش مددکاران و ستاد دیه، بخشی از این مبلغ از شکات تخفیف گرفته شد.

رئیس هیئت امنای ستاد رسیدگی به امور دیه و حمایت از زندانیان نیازمند استان هرمزگان اذعان کرد: پذیرش اعسار و تقسیط توسط محاکم قضایی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک‌های عامل و صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به همراه کمک های ستاد دیه کشور از محل شیوه نامه و مساعدت خیرین استانی، بخش دیگری از اقدامات انجام شده برای آزادی این زندانیان بوده است.

وی در ادامه افزود: آزادی زندانیانی که بدون سوء نیت مرتکب جرمی غیرعمد شده اند، امری خداپسندانه است و باید از تمامی ظرفیت‌های نهاد‌های حمایتی و خیران برای رهایی این افراد از زندان استفاده کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: آزادی این زندانیان در بازسازی اجتماعی و استحکام روابط خانوادگی آنان بسیار تأثیر گذار است و روند اصلاح و تربیت آن‌ها را نیز تسریع می‌کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم مؤمن و متدین استان هرمزگان همواره در جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پیش قدم بوده اند و هر ساله و در مناسبت های مختلف زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از این زندانیان را فراهم می سازند.

قهرمانی همچنین یادآور شد: در حال حاضر هم تعداد ۳۵ مددجوی غیرعمد با مجموع بدهی بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان در زندان‌های استان به سر می برند که منتظر یاری خیرین نیک اندیش می باشند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد؛ ستاد دیه استان بتواند در سال ۱۴۰۲ به کمک خیران و نیکوکاران هرمزگانی در جهت جلب مشارکت‌های مردمی به موفقیت های بیشتری دست یابد.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=12336

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها