افزونه جلالی را نصب کنید.

تنها بیمارستان غرب جزیره قشم در محاصره مشکلات

  • کد خبر : 12360
  • 04 اردیبهشت 1402 - 17:31
تنها بیمارستان غرب جزیره قشم در محاصره مشکلات
این بیمارستان که در راستای اجرای طرح تحول سلامت در سال ۹۶ افتتاح شد تنها بیمارستان غرب جزیره است اما مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که گلایه مردم را بدنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از فارس، این جزیره ۱۳۵ کیلومتر طول دارد و لذا توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی در آن برای رفاه مردم و عدالت اهمیت فراوانی یافته است.

تنها بیمارستان غرب جزیره قشم در محاصره مشکلاتی قرار دارد که گلایه‌های مردم را به دنبال داشته است.

مردم غرب جزیره در خصوص برخی از مشکلات بیمارستان روستای جی‌جیان از جمله مشکلات بیمه در داروخانه، آزمایشگاه و سونوگرافی و همچنین کمبود پزشک ناراضی هستند.

این بیمارستان که در راستای اجرای طرح تحول سلامت در سال ۹۶ افتتاح شد تنها بیمارستان غرب جزیره است.

مرکز پزشکی خلیج‌فارس در روستای جی‌جیان و در بخش میانی جزیره واقع‌شده و دسترسی روستانشینان غرب جزیره به خدمات پزشکی را تسهیل می‌کند.

به گفته مردم غرب جزیره داروخانه بیمارستان جی‌جیان با بیمه قرارداد ندارد و داروهایی که توسط پزشکان بیمارستان نسخه می‌شود به صورت آزاد برای بیماران محاسبه می‌شود. ب

مردم جی‌جیان می گویند: داروخانه بیمارستان متعلق به بخش خصوصی بوده و به همین دلیل با هیچ بیمه‌ای قرارداد ندارد.

علاوه بر داروخانه، سونوگرافی و آزمایشگاه بیمارستان هم با هیچ بیمه‌ای قرارداد ندارند. هم‌چنین پزشکان و متخصصان این مرکز به طور مستمر و منظم در مرکز حضور ندارند و کمبود پزشک در این بیمارستان مشهود است.

بیمارستان جی جیان هنوز پروانه بهره برداری ندارد!

دکتر یاسر مرادی، مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم درخصوص این مشکلات گفت: بیمارستان خلیج فارس هنوز پروانه بهره‌برداری کامل ندارد و هرگونه فعالیت رسمی در چارچوب اخذ پروانه بهره برداری هست که مراحلش در حال انجام و البته زمان بر است و فعلا با موافقت اصولی در حال خدمت رسانی می‌باشد.

چرا با بیمه ها قرارداد ندارد؟

وی در پاسخ به این سوال که چرا داروخانه، سونوگرافی و آزمایشگاه بیمارستان جی‌جیان با بیمه قرارداد ندارند افزود: در شرایط پروانه بهره‌برداری چند بند وجود دارد که باید اعمال شودو درحال حاضر بیمه امکان عقد قرارداد با مرکز درمانی جی‌جیان را ندارد و تنها بعد از صدور پروانه امکان عقد قرارداد وجود دارد.

مرادی با اشاره به مشکلات کمبود پزشکان و عدم حضور منظم متخصصان در بیمارستان جی‌جیان عنوان کرد: در خصوص پزشکان هم به همین رویه است و بیشتر به صورت همکاری است تا قرارداد اداری اما انشالله تا دو سال آینده بیمارستانی در خور مردم عزیز قشم به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

این توضیحات درحالی است که در بیمارستان سابق جی‌جیان که در زلزله سال ۸۴ تخریب شد، انواع عمل جراحی انجام می‌شد و در زمان خود بیمارستان پیشرفته‌ای به شمار می‌آمد.

ساختمان اصلی بیمارستان جی‌جیان که نیمه‌تمام مانده‌است نیز ابتدا قرار بود که به جای مرکز درمانی فعلی به بهره‌برداری برسد اما به نظر می‌رسد که سازمان منطقه آزاد تاکنون در پیگیری وضعیت درمانی و ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی جزیره موفق نبوده‌است.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=12360

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها