افزونه جلالی را نصب کنید.

بلاتکلیفی دهها کامیونت وارداتی در قشم

  • کد خبر : 12439
  • 05 اردیبهشت 1402 - 19:43
بلاتکلیفی دهها کامیونت وارداتی در قشم
سال گذشته 600 کامیونت از امارات وارد قشم شد که شماری از آنها پلاک عمومی ملی شدند اما شماری دیگر فقط پلاک منطقه آزاد دریافت کردند و اکنون برای کارت سوخت و ورود به سرزمین اصلی با مشکل مواجهند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از فارس، سال گذشته حدود ۶۰۰ کامیونت از کشور امارات وارد گمرک قشم شد و پس مدتی معطلی با نصب  پلاک به خریداران سپرده شد اما مرحله بعدی ترخیص کامیونت ها  با مشکل مواجه شد.

به گفته دارندگان این کامیونت ها، در مرحله اول ورود این خودروها از دبی به جزیره ی قشم بلافاصله بعد از ترخیص از گمرک توسط واحد شماره گذاری راهنمایی و رانندگی جزیره ی قشم پلاک زرد (عمومی) پلیس راهور روی آنها نصب شد اما  بعد از ورود خودروها در مرحله ی دوم منطقه ی آزاد اقدام به پلاک گذاری کرد  این یعنی نداشتن پلاک زرد که قاعدتاً بایستی پلیس راهور این کامیونت ها را پلاک گذاری می کرد.

طبق گفته های منابع محلی ظاهراً این کامیونت ها که با سوخت گازوئیل فعال هستند به سبب نداشتن استانداردهای محیط زیستی از سوی پلیس راهور پلاک گذاری نمی شوند.

این در حالی است که مردم این سوال برایشان بوجود آمده که چرا منطقه ی آزاد و گمرک اجازه ورود خودروها به جزیره را داده اند  و هزینه ی ترخیص گمرک از این خودروها اخذ کرده اند و پلاک سفید منطقه آزاد روی آنها نصب شده است؟

موضوع مهمتر اینکه کامیونت های وارداتی پلاک شده توسط منطقه آزاد فعلا از دریافت سهمیه سوخت محروم شده اند به تعبیری تا زمانیکه این کامیونت ها صاحب پلاک زرد پلیس راهور (ملی) نشوند نمی توانند  صاحب کارت سوخت شوند و به همین جهت دارندگان کامیونت های وارداتی دست به دامن مدیر عامل جدید منطقه آزاد شده و از عادل پیغامی مدیرعامل جدید منطقه آزاد قشم درخواست کرده اند برای سامان دادن به این وضعیت چاره اندیشی کند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=12439

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها