افزونه جلالی را نصب کنید.

مجمع مطالبه گران رودان خواستار تثبیت قیمت لیموترش شد/ تعطیلی قصابی های رودان بدلیل نبود گوشت گرم

  • کد خبر : 12424
  • 05 اردیبهشت 1402 - 14:48
مجمع مطالبه گران رودان خواستار تثبیت قیمت لیموترش شد/ تعطیلی قصابی های رودان بدلیل نبود گوشت گرم
دبیر مجمع مطالبه گران شهرستان رودان گفت: عدم ساماندهی قیمت محصولات کشاورزی بویژه لیموترش در این منطقه همواره دغدغه اول کشاورزان بوده است و تثبیت قیمت این محصول در رودان باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از فارس، مصیب داوری دبیر مجمع مطالبه گران شهرستان رودان اظهار داشت: افت قیمت لیمو در زمان برداشت این محصول یکی از مشکلاتی است که سالها بدون نتیجه باقی مانده است و انگیزه و تلاش سالها زحمت باغداران رودانی را زیر سوال می برد از این رو با توجه به مطالبات گسترده ی باغداران این مطالبه را با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت لیمو در اولویت مجمع مطالبه گران شهرستان رودان قرار دادیم.

وی افزود: طرح های خوبی برای این منظور در مجمع تهیه شده که برای تسهیل گیری در این مورد به دستگاههای متولی پیشنهاد داده خواهد شد.

داوری تصریح کرد: صدها نفر از مردم این شهرستان مستقیم یا غیر مستقیم با برداشت و فروش این محصول امرار و معاش می کنند پس واجب است که بعد پیگیری و نظارت را در این قضیه پررنگ تر از قبل دنبال کنیم چرا که اگر انگیزه  کافی برای باغداران نباشد شاید چند سال دیگر اثری از این محصول باکیفیت را در شهرستان رودان نبینیم.

وی تاکید کرد: مجمع مطالبه گران تمام عزم خود را برای پیگیری و بررسی ابعاد مختلف این موضوع به کار می بندد و مطمئن هستیم که این کار شدنی است،  چطور است که قیمت های رسمی و غیر رسمی تمام محصولات کشاورزی؛ باغی و غیره در کشور افزایش داشته ولی ما سالهاست که با یک قیمت واحد خرید و فروش محصول لیمو ترش را در این منطقه  انجام می دهیم؟

دبیر مجمع مطالبه گران رودان خاطر نشان ساخت: هیچ تردیدی ندارم که در سالهای گذشته این موضوع به صورت کارشناسی بررسی نشده است که اگر چنین بود ما وضعیت مطلوبی را شاهد بودیم.

وی اظهار داشت: ما تیم مشخصی را برای مطالبه این موضوع تشکیل دادیم که بتوانیم در این امر کمکی به باغداران رودانی کنیم و این امر محقق نمی شود مگر همراهی تمام باغداران و مسئولانی که باید در این حوزه پاسخگو و همدل باشند.

کمبود گوشت گرم در رودان قابل قبول نیست

وی در ادامه گفت: بحث دیگری که مدت هاست یکی از مشکلات شهرستان می باشد نبود گوشت گرم و تعطیلی قصابی های سطح شهر است که این مورد نیز در شأن مردم شریف شهرستان رودان نیست بارها پیگیر شدیم عدم تناسب قیمت گوشت با شهرهای هم جوار عنوان شده است که باید هر چه سریعتر به راه حل مناسبی رسید و باید از خودمان بپرسیم که آیا شایسته است برای خرید یک کیلو گوشت به مرکز استان مراجعه کنیم چرا که هنوز نتوانستیم با اتحادیه به نرخ واحدی برسیم؟!

داوری بیان داشت: قیمت گذاری کالایی که موجود است نیازمند یک کار کارشناسی است که باید هر چه سریعتر انجام شود و نباید برای تامین نیازهای مردم این قدر کند حرکت کنیم.

ورود مجمع مطالبه گران رودان به مشکلات کشاورزان قابل تقدیر است

وی با اشاره به دیدار با مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودان و پیگیری این دغدغه های مردمی گفت: در این دیدار تمامی جوانب مشکلات موجود مطرح شد و مدیر محترم جهاد کشاورزی شهرستان  ضمن بررسی ابعاد دو موضوع مطالبه شده و گزارش عملکرد و کارهای انجام شده و کارهای پیش رو؛ از مجمع مطالبه گران برای ورود به این حوزه تشکر کرد و قول مساعد داد تا رسیدن به نتیجه ی مطلوب همراهی کند.

به گزارش فارس، رودان ملقب به بهشت جنوب، قطب نخست تولید لیموترش در کشور محسوب می‌شود به گونه‌ای که سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول از باغ‌های این شهرستان برداشت و به بازارهای داخلی عرضه می‌شود.

مکزیکن لایم (لیموترش محلی)، لیسبون، خارکل و پرشین از رقم‌های لیموترش در رودان است و برداشت آن از خردادماه آغاز و تا شهریور ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز بیش از ۱۱۰ هزار تن لیموترش از سطح ۹ هزار و ۳۱۸ هکتار از باغ‌های این شهرستان برداشت و به بازار مصرف عرضه شود، محصولی که هم اکنون برداشت نوبرانه آن در رودان آغاز شده همه ساله کشاورزان این منطقه رنج بسیاری را بابت عدم تثبیت قیمت متحمل می شوند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=12424

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها