افزونه جلالی را نصب کنید.
با حمایت سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان انجام شد:

کلنگ زنی مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیگی آبزیان جاسک-لافیک

  • کد خبر : 12526
  • 06 اردیبهشت 1402 - 19:06
کلنگ زنی مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیگی آبزیان جاسک-لافیک
با حضور مدیرکل بازسازی ذخایر سازمان شیلات ایران، سرپرست شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین شهرستان جاسک مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیگی آبزیان جاسک-لافیک با پیگیری شیلات هرمزگان و حمایت سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان،در آئین کلنگ زنی این پروژه مدیرکل بازسازی ذخایر آبزیان سازمان شیلات ایران با اشاره به اهمیت حفظ و بازسازی ذخایر به ویژه با توجه به فشارهای موجود بر ذخایر آبزیان گفت: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته عملیات احداث چهار مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در دست پیگیری و اقدام است.

ناصر کرمی پشتیبانی از جامعه صیادی کشور از اهم اهداف بازسازی ذخایر آبزیان برشمرد و اظهار داشت: با ایجاد این چهار مرکز بازسازی ذخایر آبزیان بدون شک ضمن حفظ و بهسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان خلیج فارس و عمان، نقش چشم گیری نیز در پایداری و تثبیت اشتغال جامعه صیادی خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به فشارهای وارده بر ذخایر آبزیان، امید است با حمایت های خوب موجود دولت سیزدهم هر چه سریع‌تر شاهد به بهره برداری رسیدن این چهار مرکز بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان خلیج فارس و دریای عمان باشیم.

در ادامه سرپرست شیلات هرمزگان گفت: مرکز بازسازی ذخایر آبزیان لافیک جاسک در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با ظرفیت تولید و رهاسازی ۱۵۰ میلیون قطعه انواع بچه میگو بومی و ۵ میلیون قطعه ماهیان دریایی احداث می گردد‌.

مسعود بارانی اعتبار مورد نیاز این پروزه را بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان خواند .

وی با بیان اینکه روند ایجاد و کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی چهار مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان با حمایت و پیگیری معاون وزیر و ریاست سازمان شیلات ایران، استاندار هرمزگان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی محقق شد تشریح کرد:جبران بخشی از فشار بر ذخایر آبزیان بر اثر برداشت بی رویه، ترمیم و کمک به احیاء ذخیره گاهها و حفظ ذخایر آبزیان، ایجاد توازن در اکوسیستم،حفظ جمعیت روستایی و ساحل نشینان، صید و صیادی پایدار، تثبیت اشتغال و کمک به امنیت غذایی و پدافند غیرعامل را از ضرورت ها و اهم اهداف اجرای طرح بازسازی ذخایر آبزیان است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=12526

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها