افزونه جلالی را نصب کنید.

توصیه های پلیس آگاهی هرمزگان در خصوص پیشگیری از سرقت از سالمندان

  • کد خبر : 12602
  • 07 اردیبهشت 1402 - 18:21
توصیه های پلیس آگاهی هرمزگان در خصوص پیشگیری از سرقت از سالمندان
رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان توصیه هایی را برای مراقبت بیشتر از سالمندان در جهت پیشگیری از سرقت ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، سرهنگ “عبدالمجید کرمی” گفت: کهنسالان به دلیل ضعف جسمانی و عمدتاً زندگی در تنهایی به طعمه ای برای سارقان و افراد بزهکار تبدیل می شوند که لازم است کهنسالان عزیز به هشدارهای پلیس در این زمینه توجه جدی داشته باشند.
وی با بیان اینکه شهروندان از رها کردن کهنسالان و تنها گذاشتن آنها در منزل خودداری کنند، گفت: کهنسالان عزیز مراقب معتادان محلی بوده و از نزدیک شدن آنها به خودشان جلوگیری کنند.
سرهنگ کرمی با بیان اینکه سعی کنید سالمندان عزیز را در صورتی که تنها زندگی می کنند به معتمدین محلی بسپارید ادامه داد: به افراد کهنسال آموزش داده شود از بازکردن درب منازل به روی افراد ناشناس خودداری کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: به سالمندان بیاموزید که مأموران قرائت کنتور آب، گاز، برق و…. می بایست لباس مشخص و کارت شناسایی داشته باشند قبل از شناسایی از بازکردن درب بر روی آنها خودداری کنند.
وی با تأکید بر اینکه افراد متکدی تحت عنوان فالگیر به هیچ عنوان به داخل منزل راه داده نشوند ، گفت: اگر افراد کهنسال قصد اجاره دادن منزل خود را دارند؛ زمانیکه تنها می باشند از نشان دادن منزل خود به افراد خودداری نمایند.
این مقام مسئول به سالخوردگان تأکید کرد: مراقب افرادی که خود را به عنوان افراد خیر معرفی می کنند و اعلام درخواست کمک جهت نیازمندان می کنند باشید.
وی افزود: در موقع حمل بار و خریدها اگر افرادی ناشناس قصد کمک و حمل آنها به داخل منزل شما را دارند به تقاضای آنها پاسخ مثبت داده نشود.
سرهنگ کرمی با بیان اینکه اگر قصد استخدام مستخدم یا خدمتکار دارید حتماً آن فرد معرف داشته و ناشناس نباشد و سوابق وی بررسی شود گفت: از نگهداشتن طلاجات و وجوه نقد بیش از نیاز در منزل خودداری و حتی همسایگان نیز از میزان نقدینگی و طلاجات شما اطلاع نداشته باشند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=12602

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها