افزونه جلالی را نصب کنید.

پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه «رفع تنش آبی» در چهار شهرستان هرمزگان

  • کد خبر : 12708
  • 10 اردیبهشت 1402 - 9:03
پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه «رفع تنش آبی» در چهار شهرستان هرمزگان
استاندارد هرمزگان با بیان اینکه آبرسانی مناطق دارای تنش به عنوان یک اولویت در کار دولت سیزدهم است، گفت: طرح تامین آب در مناطق دارای تنش آبی با 50 درصد پیشرفت پیشرفت در چهار شهرستان هرمزگان در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از ایرنا مهدی دوستی با اشاره به اینکه ۲۸۱ میلیارد تومان اعتبار برای رفع تنش آبی در هرمزگان تصویب شده است، افزود: ۲۶۴ تومان برای این منظور تخصیص یافته است و رفع تنش آبی شهرستان‌های میناب، در بندر رویخمیر، بستک و پارسیان جزوه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به هرمزگان بوده است که هم اکنون طرح تأمین آب در این شهرها با پیشرفت همراه بوده است و در همین راستا اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.

وی در تشریح جزئیات اجرای این طرح کرد: بر اساس آخرین گزارشی که دریافت کردیم. برای اجرای آبرسانی به میناب ۳۶ کیلومتری خط انتقال، یک باب ایستگاه پمپاژ و احداث یک باب مخزن به ظرف ۱۰ مترمکعب طرح با پیشرفت هزار ۸۵ درصد در حال اجرا است. از طرفی باید اجرای انتقال از مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی تا میدان رسالت و روستای زهوکی میناب به مناقصه گذاشته شود و مخزن هزار مترمکعبی نیز در این شهرستان آببندی شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: همچنین برای رفع تنش آبی در بستک نیز اجرای یکهزار و ۴۰۴ کیلومتر خط انتقال آب، احداث ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره شده با پیشرفت ۹۰ درصد و عملیات انتقال آب از سامانه نمک‌زدایی چارک تا تقاطع جاده پارسیان. با استفاده از لوله فولادی ۵۰۰ به ضخامت ۱۰ میلی‌متر به طول ۱۳ هزار متر در دست اجرا می‌شود.

دوستی یادآور شد: احداث مخزن به ظرفیت یکهزار مترمکعب و ایستگاه پمپاژ شماره یک و برق رسانی نیز در شهرستان بستک در مرحله اجرای قرارداد است.

وی ادامه داد: در شهرستان پارسیان نیز یک باب مخزن به ظرفیت ۲ هزار مترمکعب با بیش از ۹۰ درصد در حال ساخت است و همچنین قرارداد اجرای ۱۶ و نیم کیلومتر خطوط انتقال آب در دست اجرا بوده که سه کیلومتر آن اجرا شده و ۱۲ و نیم کیلومتر است. کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.

استاندارد هرمزگان اضافه کرد: برای آبرسانی به منطقه رویدر بندرخمیر نیز احداث ۲ باب مخزن به ظرفیت سه هزار مترمکعب و ابنیه جانبی و محوطه سازی، خط انتقال آب و احداث یک واحد ایستگاه پمپاژ در دست انجام است.

دوستی کرد:دولت به سرعت در اجرای طرح‌های اولویت‌دار برای دسترسی به جمعیت بیشتر از مناطق هرمزگان به آب پایدار استدولت به سرعت در اجرای طرح‌های اولویت‌دار برای دسترسی به جمعیت بیشتر از مناطق هرمزگان به آب پایدار است.

وی تاکید کرد: استان هرمزگان افزون بر یکهزار و ۶۰۰ روستا که طی خشکسالی‌های متمادی، تعداد زیادی از روستاها با تنش‌آبی هستند، از این رو توجه ویژه‌ای به آبرسانی در این استان داریم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=12708

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها