افزونه جلالی را نصب کنید.

بیش از پنج هزار شغل در هرمزگان احیا شد

  • کد خبر : 12909
  • 12 اردیبهشت 1402 - 18:35
بیش از پنج هزار شغل در هرمزگان احیا شد
استاندارد هرمزگان گفت: سال گذشته زمینه پروژه بکار مجدد پنج هزار و 100 نفر در این استان با احیای واحدهای راکد و غیرفعال بخش کشاورزی، صنعت، معدن و صنوف تولیدی ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از ایرنا مهدی دوستی ، با اشاره به گرامیداشت هفته کار و کارگر و تبریک این روز به کارگران شاغل در واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی استان افزود: برگزاری سه مستمر نشست‌های کارگروه رفع و رفع مشکلات، برگزاری نشست‌های تولیدی تخصصی با اصناف. و همچنین مزایده‌های عمومی و آزادسازی محدوده‌های معدنی در این استان به احیای ۹۷ واحد صنعتی و معدنی، ۲۰۷ واحد کشاورزی و ۲۱۸ صنف تولید می‌شوند که احیای این واحدها را دوباره برای این تعداد به همراه داشت.

وی بیان کرد:این میزان سرمایه با سرمایه‌گذاری ۵۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است که ۴۷ هزار میلیارد ریال در زمینه احیای واحدهای صنعتی و معدنی، یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال واحدهای کشاورزی و چهار هزار میلیارد ریال نیز در حوزه صنوف تولید می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: احیای واحدهای صنعتی، معدنی و صنوف تعطیل و نیمه تعطیل از برنامه‌های مهم در اولویت دولت سیزدهم است که با ایجاد مشکلات اجتماعی برای خانواده‌های این افراد تبدیل شده است.

وی بیان کرد: شرکت روی بندرعباس بزرگترین واحد صنعتی است که در سال گذشته به چرخه فعالیت بازگشت و مشکل آن هم تامین کننده مواد اولیه بود که با رایزنی‌های انجام شده ۱۱ هزار تن خاک روی این مجموعه صنعتی اختصاص داده شد و این مجموعه صنعتی در تیرماه به انجام رسید. چرخه تولید بازگشت.

دوستی یادآور شد: یکی از راهبردهای ما در استان، تنوع بخشی به تولیدات بوده و در حال حاضر در کنار توسعه زنجیره فولاد. مجموعه‌های چوپ، نساجی و کود و را نیز در دستورکار قرار دادیم و در کنار تنوع به تنوع مالکیت نیز می‌اندیشیم.

وی‌نمایشکرد: در طول زنجیره‌ها نیز حرکت می‌کند و در بالادست اکتشافات جدید معدنی را در دستورکار قرار می‌دهد و در پایین‌دست با خارج از انحصار تولید شمش‌های فولادی به سمت تولید ورق، لوله و نورد رفته‌ایم.

استاندارد هرمزگان همچنین با اشاره به خروج موادمعدنی به صورت خام از استان را نخواهیم داد، اظهار کرد: به‌دنبال ایجاد کارخانه‌های تبدیلی و تکمیلی و فرآوری در استان برای جلوگیری از خام‌فروشی موادمعدنی هستند و در همین راستا شهرهای مختلف تخصصی می‌شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=12909

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها