افزونه جلالی را نصب کنید.

توصیه های انتظامی پیرامون پیشگیری از جعل و کلاهبرداری

  • کد خبر : 12997
  • 14 اردیبهشت 1402 - 23:29
توصیه های انتظامی پیرامون پیشگیری از جعل و کلاهبرداری
رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان توصیه های انتظامی را پیرامون پیشگیری از جعل و کلاهبرداری به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، سرهنگ ” عبدالمجید کرمی” اظهار داشت: در هنگام خرید یا اجاره محل سکونت یا دفتر کار، از مالک بودن طرف مقابل اطمینان حاصل کنید و اسناد و اوراق بهادار را در محل هایی که امکان دسترسی دیگران وجود دارد، نگهداری نکنید.
وی افزود: مدارک شناسایی خود اعم از “شناسنامه، کارت ملی ” را در جای مطمئن نگهداری کنید و در صورت سرقت یا فقدان، موضوع را سریعاٌ به مراکز صدور این مدارک اطلاع دهید همچنین چک های خود را فقط در شعب بانکها نقد کرده و از دادن چک به دیگران در قبال دریافت وجه نقد، به شدت بپرهیزید.
سرهنگ کرمی ادامه داد: هیچ گاه با مشاهده یک آگهی تجاری در مطبوعات، به صحت آن اعتماد نکنید.
وی اعلام داشت: متن چک را شخصاً و بایک قلم بنویسید تا در صورت دست بردن در مندرجات چک، جعلی بودن آن مشخص شود، در هنگام مراجعه به بانک¬ها، مراقب کسانی باشید که پیشنهاد می¬کنند چک شما را در قبال پرداخت آنی مبلغ آن،دریافت-کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: برای اطمینان از اصالت یک سند ، باید از مرجع صدور آن استعلام کنید، همیشه به پیشنهادهای خیلی خوبی که به شما داده می شود، شک کنید و همواره مراقب کسانی باشید که با غصب عناوینی نظیر: مامور اداره اطلاعات ، کارمند دادگستری ، وکیل ، مامور نیروی انتظامی با اهداف فریبکارانه به شما نزدیک میشوند.
سرهنگ کرمی بیان داشت: بهتر است برای هر حساب، از امضاء مخصوص و متفاوت استفاده کنید و امضاء های بانکی، متفاوت با امضاءهای اسناد دیگر باشد و نیز در هنگام انجام معاملات و عقد قراردادها، مراقب افراد به ظاهر آراسته باشید و فریب چربزبانی آنان را نخورید.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=12997

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها