افزونه جلالی را نصب کنید.
رئيس سازمان شيلات ايران:

فرهنگ آبزی مصرفی در کشور نیازمند عزم ملی است

  • کد خبر : 12960
  • 14 اردیبهشت 1402 - 22:55
فرهنگ آبزی مصرفی در کشور نیازمند عزم ملی است
با توجه به آنكه مصرف سرانه آبزيان 13.8 كيلوگرم است براي افزايش اين رقم بايد از عزم ملي بهره برداري شود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در همایش مدیران کل شیلات با بیان اینکه سال گذشته هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات داشته‌ایم گفت: ۱۷۶ مزرعه پرورش خاویار در ایران فعال و تولید این محصول بعد از انقلاب اسلامی به ۹۵ درصد رسیده است.
وی افزود: کشور در ظرفیت های متعددی برای توسعه صادرات آبزیان وجود دارد که لازم است در برنامه های عملیاتی مورد توجه قرار گیرد.
سیدحسین حسینی با اعلام آنکه باید برای افزایش تولید فعلی آبزیان به ۲ برابر تلاش کنیم خاطر نشان کرد: در این راستا اطلس شیلات کشور بر اساس ظرفیت‌های زیستی و استانی تهیه و ابلاغ شده است.
حسینی با انتقاد از چند وجهی بودن حوزه تصمیم سازی شیلات طی سال های اخیر افزود: شورای راهبری شیلات در استان ها تشکیل شده است تا در خصوص تولید و مصرف، تصمیم‌گیری و اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۳ درصد برنامه های این سازمان در راستای افزایش بهره‌وری است، تاکید کرد: در حوزه مصرف نیز ارزان سازی، فرهنگ‌سازی برای گنجاندن ماهی در برنامه غذایی، عرضه، انتقال بدون واسطه و ایجاد بازارهای تخصصی از مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

رییس سازمان شیلات ایران سرانه مصرف ماهی در کشور را ۱۳.۸ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: با سرانه مصرف ماهی در دنیا فاصله داریم.

تعداد گونه های پرورشی آبزیان افزایش یابد

حسینی با بیان اینکه ۴۵۶ گونه آبزیان در دنیا پرورش داده می‌شود، گفت: با همت ملی باید تعداد  گونه های پرورشی را افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی برای مصرف آبزیان اقدام ملی است و لازم است با ترویج فرهنگ آبزی مصرفی اقشار متوسط و کم درآمد جامعه را به مصرف این پروتیین ترغیب کنیم.

رکورد پرورش میگو تا ۲۰۰ هزار تن خواهد شکست

رییس سازمان شیلات ایران با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش در حوزه آبزیان گفت: ایجاد و تقویت خوشه تولید و زنجیره ارزش لازم و ضروری است.

حسینی از افزایش ۹ درصدی صادرات آبزیان در سال گذشته خیر داد و گفت: در سال گذشته ارزش آبزیان صادراتی ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شد که  هدف‌گذاری برای ارزآوری این حوزه تا ۲ میلیارد دلار امکان پذیر است.

وی گفت: برای افزایش رکورد پرورش میگو در کشور تا ۲۰۰ هزار تن لازم است از علم شرکت های دانش بنیان استفاده شود.


لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=12960

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها