افزونه جلالی را نصب کنید.

هوشیاری شهروندان و توجه به توصیه ها و آموزش های پلیس، ضامن ناکامی مجرمان

  • کد خبر : 12988
  • 14 اردیبهشت 1402 - 23:22
هوشیاری شهروندان و توجه به توصیه ها و آموزش های پلیس، ضامن ناکامی مجرمان
رئیس پلیس پیشگیری استان هرمزگان با اشاره به روش های جدید کلاهبرداری از شهروندان، افزایش آگاهی و توجه به توصیه های پلیس را ضامن امنیت جامعه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر،سرهنگ”علی اکبر خرمی”، در رابطه با افزایش میزان کلاهبرداری در سایت های خرید و فروش کالا و خدمات، بیان داشت: امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی در کشور و گسترش فضای مجازی و فراگیری اینترنت که باعث گرایش بیشتر تبادلات مالی و خدماتی شهروندان در این حوزه شده است، نحوه ارتکاب جرایم نیز تغییر یافته و متأسفانه در سال های اخیر شاهد تعدد وقوع جرایم در بستر تکنولوژی های نوین هستیم.
وی افزود: یکی از مواردی که در این حوزه برخی از شهروندان را متضرر ساخته و ضرر و زیان هایی را متوجه آن ها کرده موضوع استفاده کلاهبرداران از نرم افزار های ساخت رسید جعلی واریز وجه است که به شهروندان توصیه می شود در هنگام معاملات خود قبل از اطمینان از واریز وجه به حسابشان از تحویل کالا به خریدار خودداری کنند.
رئیس پلیس پیشگیری استان ادامه داد: یکی دیگر از شیوه های جدید کلاهبرداران که شاهد آن هستیم و تحت عنوان”چوپان دروغگو” از این افراد یاد می کنیم کسانی هستند که به بهانه یافتن سکه و اشیاء عتیقه شهروندان را فریب داده و با ارائه سکه و اشیاء تقلبی و فاقد ارزش اقدام به کلاهبرداری از آنان می کنند.
این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد: هوشیاری و دقت شهروندان و بکار گیری آموزش های پلیس نقش بسزایی در کاهش این گونه جرائم داشته ضمن این که از مردم می خواهیم در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک و مجرمانه ای مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=12988

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها