افزونه جلالی را نصب کنید.

تعامل پلیس و آموزش و پرورش زمینه ساز ارتقاء امنیت و فرهنگ جامعه

  • کد خبر : 13031
  • 16 اردیبهشت 1402 - 16:51
تعامل پلیس و آموزش و پرورش زمینه ساز ارتقاء امنیت و فرهنگ جامعه
فرمانده انتظامی استان هرمزگان در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان بمناسبت گرامیداشت هفته معلم، نقش معلمان را در سالم سازي فضاي جامعه، پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، هدايت صحيح و منطقي افكار عمومي و اعتلاي نظام اسلامي، بسیار مهم دانست.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، سردار”غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان در معیت معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان بمناسبت گرامیداشت هفته معلم با “محمد قویدل” مدیر کل آموزش و پرورش استان دیدار کرد.
سردار”غلامرضا جعفری در این دیدار بیان داشت: اساساً معلّمان، به عنوان مجریان و جزء الگوهای اولیه ما و فرزندان ما بشمار می آیند چراکه آن ها پس از کانون خانواده، اولین الگویی هستند که برای رشد و تعالی نیروی انسانی کشور فعالیت چشم گیری دارند که قابل تحسین است.
وی در این جلسه به تقویت طرح‌های مشترک بین پلیس با آموزش و پرورش برای پیشبرد برنامه‌ها و فعالیت‌های پیشگیرانه اشاره داشت و بر ضرورت تعامل بین این دو نهاد تأکید کرد و اظهار داشت: رشد فرهنگی آحاد جامعه از فداکاری‌، ایثار و علم‌آموزی معلمان است و آموزش و پرورش یکی از تأثیرگذارترین نهادهای بسترساز امنیت است.
فرمانده انتظامی استان با تقدیر از تلاش های فرهنگیان در تربیت فرزندان، بیان داشت: نقشی که آموزش و پرورش می تواند در تولید امنیت در جامعه داشته باشد منحصر به فرد است و بخش عظیمی از برقراری امنیت پایدار در جامعه مرهون زحمات و تلاش های معلمان و دبیران سخت کوش است .
این مقام ارشد انتظامی استان توسعه علم و آگاهی را در مسیر ثبات امنیت ضروری توصیف کرد و اظهار داشت: رویکرد و هدف این دو سازمان ساختن جامعه ای امن و سالم برای شهروندان است.
وی با اشاره به نقش آموزش همگانی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بیان داشت: آموزش همگانی به عنوان رکن اصلی پیشگیری از انحرافات و آسیب های اجتماعی، از جمله برنامه های راهبردی و جامعه محوری پلیس است.
فرماندهی انتظامی هرمزگان با تأکید بر تعامل دوجانبه پلیس و آموزش و پرورش، بیان داشت: آموزش و پرورش کانون اصلی شناخت آسیب های اجتماعی است و اگر تعامل و همکاری میان پلیس وآموزش و پرورش در زمینه آموزشی و آگاهسازی دانش آموزان و خانواده ها وجود نداشته باشد، جامعه دانش آموزی دچار مشکل می شود.
“محمد قویدل” مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در ادامه این دیدار ضمن تشکر از همکاری و تعامل همه جانبه مجموعه انتظامی استان با آموزش و پرورش ،تصریح کرد:خوشبختانه تعامل بین فرماندهی انتظامی و آموزش و پرورش مطلوب، سازنده و ارمغان آور امنیت و آرامش جامعه دانش آموزی بوده و این دو مجموعه با مشارکت و همدلی توانسته اند اقدامات شایسته ای را در حوزه های مختلف خصوصاً عرصه های فرهنگی، اجتماعی و آموزش انجام دهند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به اینکه دایره آسیب های اجتماعی روز به روز گسترده و متنوع تر می شود، افزود: آسیب های اجتماعی تهدیدی جدی در پیش روی نسل آینده کشور است و مسئولیت همه نهادها به ویژه آموزش و پرورش و انتظامی مراقبت و هدایت نوجوانان وجوانان به سمت تعالی و پرهیز از آسیب های اجتماعی است.
“محمد قویدل” برای استمرار همکاری های آموزش محور با بهره گیری از کارشناسان انتظامی اعلام آمادگی و بیان کرد: توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف با وجود امنیت دست یافتنی خواهد بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد ما پیشگیری از وقوع و بروز جرائم و آسیب های اجتماعی در حوزه دانش آموزان است و ما در بحث مراقبت های اجتماعی و آسیب های اجتماعی، علاوه بردانش آموزان، خانواده، انجمن اولیاء و مربیان و معلمان نیز از آموزش های کارشناسان پلیس استقبال می کنیم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=13031

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها